تحولات قیمت طلا خاطرات بحران ارزی دهه 1990 را زنده کرد

تحولات قیمت طلا خاطرات بحران ارزی دهه 1990 را زنده کرد

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه نیز به روند صعودی خود ادامه داد و این در شرایطی است که شاخص سهام در بورس های ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه نیز به روند صعودی خود ادامه داد و این در شرایطی است که شاخص سهام در بورس های بین المللی نیز با افزایش همراه شده است.

افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و رشد ذخایر صندوق های سرمایه گذاری جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش شاخص سهام در بازارهای آسیایی امروز جمعه تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بورس آمریکا و اروپا با افزایش روبرو شده است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست رهبران مالی گروه 20 کشور صنعتی جهان هستند.

قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز جمعه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1236 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با افزایش 0.4 درصدی روبرو شده بود.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد 16.5 درصدی روبرو شده که علت اصلی این مساله افت قیمت جهانی نفت، نوسانات شدید شاخص سهام و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان بوده است.

قیمت طلا دو هفته پیش به بیش از 1260 دلار رسید که این بالاترین رکورد در یک سال گذشته بوده است. یک تاجر در بازار هنگ کنگ در این باره گفت: شرایط کلی حاکم بر اقتصاد جهانی از بازار طلا حمایت می کند. من تعجب نخواهم کرد اگر قیمت طلا با رکوردهای جدیدی روبرو شود.

وی افزود: ادامه روند صعودی ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر به بالاترین سطح خود از مارس 2015 میلادی رسیده است. میزان ورود طلا به صندوق های سرمایه گذاری جهان از ابتدای امسال تاکنون معادل کل سال 2015 میلادی بوده است. این میزان رشد از سال 2010 میلادی بی سابقه بوده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، بر خلاف طلا و نقره که تحت تاثیر تقاضای مکان امن سرمایه گذاری با افزایش قیمت روبرو شده اند، قیمت پلاتین با کاهش همراه بوده است. نگرانی های مربوط به کاهش رشد اقتصادی جهان تاثیر منفی زیادی بر تقاضای صنعتی پلاتین و افت قیمت آن داشته است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. تازه ترین آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی 2015 میلادی قرار است به زودی منتشر شود. این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر نشست آتی فدرال رزرو در ماه مارس داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا