طراحي و ساخت سيستم بازيافت پساب حوضچه‌هاي سرباره

طراحي و ساخت سيستم بازيافت پساب حوضچه‌هاي سرباره پايگاه خبري معدن نيوز- با تلاش و کوشش کارکنان واحد سرباره شرکت فولاد مبارکه، عمليات طراحي و ساخت سيستم بازيافت پساب حوضچه‌هاي سرباره مطابق با برنامه انجام و علاوه بر کاهش مصرف آب و انرژي، صرفه جويي 5/3 ميليارد ريالي براي شرکت حاصل شد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، رييس حمل و فرآوري سرباره فولاد مبارکه با اعلام اين خبر افزود: مصرف آب جهت خنک کاري سرباره مذاب درحوضچه‌هاي سرباره با مصرف حدود 560 هزار متر مکعب در سال موجب تحميل هزينه‌هاي بالايي به شرکت فولاد مبارکه مي‌شد که با اجراي اين طرح ضمن قطع کامل مصرف آب صنعتي و کاهش چشمگير مصرف آبهاي برگشتي و همچنين کاهش هزينه‌هاي جانبي و امکان خنک کاري بهتر و تاثير بر کاهش موارد انفجار در حوضچه‌هاي سرباره و به طبع آن کاهش آسيب به مکانيزم‌هاي تخريب و بارگيري و سرعت بخشي به عمليات حمل سرباره سرد را به همراه داشت.
مسعود غلامي با تشريح چگونگي اجراي اين پروژه گفت: اين طرح در قالب کارگروه کاهش مصرف انرژي شکل گرفت و پس از مطالعات اوليه، تهيه طرح و نقشه مهندسي توسط تيم کارشناسي داخلي و مشاوران شرکت فولاد مبارکه صورت پذيرفت و با استفاده از قابليت‌هاي داخلي و قراردادهاي مربوطه، همه مراحل شامل طراحي، ساخت و راه‌اندازي پروژه در کمتر از 9 ماه با موفقيت به پايان رسيد.
رييس حمل و فراوري سرباره با اشاره به صرفه جويي حاصل از اين پروژه گفت: در اجراي اين طرح به طور مستقيم صرفه جويي معادل 5/3 ميليارد ريال حاصل از کاهش هزينه‌هاي مصرف آب صنعتي براي يک سال حاصل شد که به اين مقدار، صرفه جويي مربوط به هزينه‌هاي تحميلي ناشي از اختلال در انجام فرآيند حمل سرباره کوره‌هاي قوس و آسيب به مکانيزم‌ها و... نيز اضافه مي‌شود.



بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا