انتخابات امروز بیانگر فوران انرژی اجتماعی مردم /تصمیمات اقتصادی در سایه حضور حداکثری در انتخابات است

انتخابات امروز بیانگر فوران انرژی اجتماعی مردم /تصمیمات اقتصادی در سایه حضور حداکثری در انتخابات است

اقتصاد > اقتصاد سیاسی - انتخابات امروز نوعی فوران انرژی اجتماعی در کشور و بیانگر یک انرژی اجتماعی آزاده شده است. در سطح تهران می توان گفت که این انرژی در این انتخابات بی سابقه است.

مریم یعقوبی

احمد میدری معاون وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین درباره میزان حضور مردم در انتخابات امروز گفت:« من در مدرسه کنی در جوار مسجد حضرت زهرا(س) رأی دادم و سه حوزه انتخاباتی دیگر در میدان هروی را هم دیدم. در مقایسه با انتخابات گذشته به نظرم رسید امروز میزان مشارکت مردم بسیار بیشتر از دفعات قبل بود».

وی ادامه داد:« تا جایی که من از انتخابات گذشته خصوصا انتخابات مجلس به یاد دارم، استقبال امروز بی سابقه بود. ۴ حوزه ای که نزدیک منزل ما قرار دارد صف های طولانی تشکیل شده بود که پیش از این من ندیده بودم».

میدری که خود سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را دارد، گفت:« نظریه جدیدی در اقتصاد است با عنوان انرژی اجتماعی. سرمایه اجتماعی عنصری است که تغییرات آن بسیار با آرامی و تدریجی صورت می‌گیرد اما جامعه دارای یک انرژی نهفته است که همان انرژی اجتماعی است. زمانی که این انرژی آزاد شود می تواند تاثیرات مستقیم و کوتاه مدت به جا بگذارد و اگر تبدیل به سرمایه های اجتماعی شود می‌تواند تاثیرات بلند مدتی در جامعه داشته باشد».

به گفته معاون وزیر رفاه و تأمین اجتماعی« این انتخابات در سرنوشت کشور بسیار موثر است و نشان دهنده سرمایه اجتماعی کشور است. اقتصاددان‌ها و سایر پژوهشگرها در حوزه‌های اجتماعی و علوم انسانی معتقدند هرقدر سرمایه اجتماعی بیشتر باشد وظیفه‌های اقتصادی بهتر ایفا می‌شود».

وی ادامه داد:« این انتخابات به نوعی فوران انرژی اجتماعی در کشور بود یعنی بیانگر یک انرژی اجتماعی آزاده شده است. در سطح تهران می توان گفت که این انرژی در این انتخابات بی سابقه است».

22335

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا