مدیرعامل بورس تهران در حضور بیش از ۱۰۰ سرمایه گذار خارجی:

دعوت خارجیان به بزرگترین بازار بکر دنیا/ صندوق های بزرگ خارجی می آیند/ P/E بسیار پایین بورس ایران

دعوت خارجیان به بزرگترین بازار بکر دنیا/ صندوق های بزرگ خارجی می آیند/ P/E بسیار پایین بورس ایران

مدیرعامل بورس تهران بازار اوراق بهادار ایران را بزرگترین بازار بکر دنیا معرفی کرد و با دعوت از خارجیان از حضور صندوق های سرمایه گذاری و بازنشستگی بزرگ خارجی در آینده و راه اندازی تابلوی ارزی اوراق مشارکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن قالیباف اصل در جریان سمیناری که با حضور بیش از 100 سرمایه گذار خارجی از کشورهای انگلیس ، آلمان،  لبنان، هلند، پاکستان،  امارات، عمان و... در  مسقط برگزار شده بود، شرایط سرمایه گذاری در بورس 49 ساله ایران را تشریح کرد و گفت: ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی بیش از 100 میلیارد دلار بوده و بازار بدهی آن دارای رشد بسیار زیادی است.

وی با اشاره به حضور شرکت ها در 37 صنعت و اعلام نام سه صنعت پتروشیمی، بانکداری و فلزات اساسی به عنوان سه صنعت بزرگ، ادامه داد: درحالی نقد شوندگی از مهمترین چالش های بورس های نوظهور و منطقه است که این متغیر در بورس تهران نسبت به سایر بورس ها  مناسب است. از سوی دیگر ارزش معاملات بدون حضور سرمایه گذاران خارجی همواره سیر صعودی بوده و طی 10 سال گذشته به طور متوسط سالانه حدود 30 درصد رشد کرده است.

این مقام مسئول با بیان نقش سرمایه گذاری خارجی در افزایش نقدشوندگی بازار و گردش معاملات ادامه داد: از منظر سرمایه گذاری نهادی یا شرکت ها،  بازار سرمایه ایران در آینده شاهد حضور صندوق های سرمایه گذاری و صندوق‌های بازنشستگی بزرگ خارجی خواهد بود. در این میان مقررات مرتبط با گزارشگری شرکت ها و انتشار اطلاعات معاملات توسط بورس ها، مانند مقررات سایر بورس ها تدوین شده و شرکت ها از طریق کدال اطلاعات را زمان های معین و بدون واسطه منتشر می کنند. همچنین صورت های مالی در آینده نزدیک به انگلیسی هم منتشر خواهد شد.

به گفته قالیباف اصل استقرار راهبری شرکتی که برای سرمایه گذاران خارجی اهمیت دارد ، از 5 سال گذشته در بازار سرمایه ایران پیگیری شده و زمینه سازی رتبه بندی شرکت ها در مرحله پایانی قرار دارد تا پس از تایید سازمان بورس ، شاخص راهبری شرکتی منتشر شود.

وی از راه اندازی تابلوی ارزی برای اوراق مشارکت خبر داد و گفت: اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام نیز در آینده ای نزدیک قابلیت داد و ستد خواهند یافت. همچنین تابلوی ارزی اوراق مشارکت نیز که برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است ، ایجاد خواهد شد.

سخنگوی بورس تهران با بیان اینکه بازار سرمایه ایران به طور متوسط هر ماه یک عرضه اولیه دارد که جذابیتی بزرگ برای سرمایه گذاران است، ادامه داد: بازار اوراق بهادار ایران بزرگترین بازار بکر دنیا بوده و نسبت قیمت به درآمد (P/E ) بورس تهران بسیار پایین است. بنابراین آمادگی جذب سرمایه را دارد.

قالیباف اصل گفت: بازارسرمایه ایران دارای فرصت های زیادی بوده و شایسته سرمایه گذاری بلندمدت خارجی ها است. بنابراین سرمایه گذاران می توانند به ایران بیایند و از نزدیک فضای مناسب سرمایه گذاری را مشاهده کنند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا