یک کارشناس:سرمایه گذاران خارجی مشارکت با خصوصی ها را به دولتی ها ترجیح می دهند

یک کارشناس:سرمایه گذاران خارجی مشارکت با خصوصی ها را به دولتی ها ترجیح می دهند

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: سرمایه گذاران خارجی تمایلی به مشارکت با بخش دولتی یا شبه دولتی ندارند، بلکه بخش خصوصی را ترجیح می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، «محمود نجفی عرب» افزود: بخش نفت و گاز و صنعت خودرو، برای جذب منابع خارجی عزم ملی و آمادگی لازم را دارد اما در برخی صنایع دیگر زیرساخت ها آماده نیست.
به باور وی، قوانین نامناسب و رکود اقتصادی سالهای گذشته، مشکل هایی برای جلب سرمایه خارجی محسوب می شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: شرایط جذب سرمایه در کشور برای بخش خصوصی بویژه صنعت دارو آماده نیست و نمی توان نسبت به تامین منابع مالی برای تولید به این شکل در سال آینده خوش بین بود.
به گفته وی، امکان دارد در حوزه دارو همکاری های مشترک محدود و معدود با شرکت های خارجی فراهم شود اما انتظار نمی رود در سال آینده بتوان حجم قابل توجهی از سرمایه خارجی را در این صنعت جذب کرد.
نجفی عرب گفت: دولت در بودجه پیش بینی کرده است نزدیک به 50 هزار میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شود، در حالی که بخش خصوصی در این زمینه مشکل های بسیاری مانند وجود شرکت های شبه دولتی زیاد در اقتصاد ایران دارد.
وی اضافه کرد: چنانچه فضا به طور واقعی برای جذب سرمایه خارجی در بخش خصوصی فراهم نشود، برآوردها در این حوزه محقق نخواهد شد، زیرا سرمایه گذار خارجی به همکاری با بخش خصوصی کشورها تمایل دارد.
«محمد خزاعی» رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، دی ماه امسال اعلام کرد: پنج برنامه تازه به منظور جذب سرمایه های خارجی در پساتحریم در حال اجراست و با ایجاد مجمع مدیران سرمایه گذاری سه قوه، وحدت نظر کامل در راهبرد جذب سرمایه گذاری شکل گرفته و اکنون ایران روزانه و به طور پیاپی میزبان هیات های متعدد سرمایه گذار خارجی است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پیش بینی جذب 30 میلیارد دلار سرمایه خارجی در چارچوب برنامه ششم توسعه گامی مهم به منظور تسهیل و تسریع جذب سرمایه های خارجی در پساتحریم محسوب می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا