چشم انداز 15 ساله فولاد از نگاه مدیرعامل دانیلی

چشم انداز 15 ساله فولاد از نگاه مدیرعامل دانیلی

فولاد نیوز: آقای جیان پیترو بندتی مدیرعامل شرکت معروف ایتالیایی دانیلی که از شرکت های مهم فولادسازی در اروپا و جهان است در شماره جدید نشریه "دانیوز"که نشریه خبری این شرکت است در یادداشتی چشم انداز 10 تا 15 ساله بازار فولاد جهان را بررسی کرده است.

به گزارش «فولاد نیوز»، براساس اظهارنظر مدیرعامل شرکت دانیلی ظرف 15 سال آینده روند رشد بازار فولاد در کشورهای آسیایی و هند خواهد بود و تولید مواد خام معدنی در چین افزایش خواهد یافت.
متن این یادداشت را می خوانید:
به گفته جیان پیترو بندتی مدیرعامل شرکت دنیلی در چشم انداز 10 تا 15 سال آینده باید مواردی را در نظر گرفت از جمله: تغییر نوع مصرف در کشورهای توسعه یافته، تمرکز بر مدل های تکنولوژیکی و سازمانی،افزایش بیش از یک میلیارد نفر به جمعیت جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه، کاهش رشد اقتصادی چین، افزایش رشد اقتصادی آسیا و هند،رسیدن مصرف فولاد به 400 میلیون تن در سال که 90 درصد آن در کشورهای در حال توسعه خواهدبود،همچنین بعید به نظر می رسد که کشورهای توسعه یافته به میزان مصرف خود تا قبل از سال 2008 برسند،تمرکز بر تولیدفولاد بین فولادسازان اصلی افزایش خواهد یافت(درحال حاضر 20 فولادساز برتر 50 تا 60 درصد تولید فولاد را دارند)،تولیدبا استفاده از کوره های قوس الکتریکی و کارخانه احیای مستقیم افزایش خواهد یافت(به دلایل اکولوژیکی و همچنین انعطاف پذیری حتی در مقیاس تولید پایین و همچنین هزینه های سرمایه ای و رقابتی این نوع تولید پیشنهاد می شود که انتخاب ایده آلی برای بازارهای منطقه ای است)،ویژگی های فولاد تغییر خواهد کرد و سبک تر و محکم تر خواهد شد،کامپیوتری شدن کارخانه ها تحقق خواهد یافت و به منظور مصرف بهینه و کیفیت پایدار می توان چرخه کنترل را از مواد خام تا تولید نهایی کاملا نظارت کرد. مواد خام همچنان از اهمیت بالایی برخوردارخواهد بود و احتمالا چین تولید مواد خام خود را افزایش خواهد داد.
پس از سال 2020 ذخایر موادمعدنی رو به کاهش خواهد رفت که در هر حال به ناچار باید این ذخایر را ارتقا داد. به نظر می رسد که در بسیاری از نواحی به ویژه کشورهای توسعه یافته کسب و کار ساخت کارخانه های فولادسازی کاهش خواهد یافت.کارخانه های ذوب کوچک احیای مستقیم به ویژه در زمانی که گاز با قیمت رقابتی(3.5 تا4 دلار امریکا در هرمیلیون BTU (در دسترس باشد صعود ناگهانی را در مسیر رشد خود تجربه خواهند کرد.
به نظر می رسد که در 10 تا 15 سال آینده کسب و کار کارخانه های فولادسازی در بسیاری از نواحی به ویژه در کشورهای توسعه یافته کاهش خواهد یافت.در آینده فرصتها را می توان در کارخانه های ذوب کوچک به دست آورد.اینجاست که تکنولوژی به فولاد سازان اجازه می دهد تا به هزینه رقابتی(هزینه سرمایه ای +هزینه عملیاتی)حتی در مقیاس تولید 150 هزار تن در سال دست یابند.
ارتقا و جایگزینی کارخانه های موجود به منظور بهبود هزینه های عملیاتی،کیفیت و انعطاف پذیری خدمت به مشتریانی که مقیاس کمی مواد مورد نیاز دارند می تواند فرصت های بیشتری را به همراه داشته باشد.
کاهش و ادغام کارخانه های قدیمی منجر به ارتقا می شود.در کشورهای نوظهور کارخانه های ذوب کوچک که بر اساس کوره قوس الکتریکی هستند به جز در مواردی که به انرژی الکتریکی دسترسی ندارند راه حل مناسبی برای خدمت به بازارهای منطقه است.هچنین در سال های آینده فعالیت های مرتبط با ذخیره انرژی و محیط زیست بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.
نوآوری همچنان مورد توجه مشتریان در افزایش ارزش قرار خواهد گرفت و باید در نوآوری این موضوع را نیز مد نظر قرار دهیم که مصرف و نوع مصرف کردن تغییراتی مهم خواهد داشت. دانیلی با حفظ و گرامیداشت شعار خود"دانیلی همراه واقعی و نوآور در صنعت فولاد" سیر تکاملی تکنولوژیکی مشتریان خود را حمایت خواهد کرد.ما یکی از ویژگی های متمایز خود را نوآوری میدانیم که در شعار نیز وجود دارد وآن را ادامه میدهیم پس"ما به دنبال خرید تجهیزات و اتوماسیون خاص نیستیم".
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا