زیان سنگین بی اچ پی در ۲۰۱۵

زیان سنگین بی اچ پی در ۲۰۱۵

گروه معادن >سنگ آهن - شرکت بی اچ پی بیلیتون عملکرد 2015 خود را منتشر و اعلام کرد که 5.67 میلیارد دلار زیان دیده است و دیگر نمی‌تواند به پرداخت سود ماهانه مشابه گذشته پایبند باشد.

به گزارش ماین نیوز، خسارت بیش از یک میلیارد دلاری سامارکو در برزیل که طی آن دیواره سد باطله سنگ آهن شکست، یکی از عوامل زیان این شرکت است که اهمیت توجه به حوزه HSE را به مدیران بخش معدن ایران یادآور می‌سازد.

سایر اطلاعات عملکردی و برنامه 2016

شرکت بی اچ پی در بخش سنگ آهن با بهای تمام شده اندکی بیش از 15 دلار در تن (شامل حمل به بندر) حدود 50 درصد حاشیه سود قبل از کسر مالیات دارد. این رقم در بخش مس حدود 25 درصد و زغال سنگ کک شو کمتر از 10 درصد است.

نکته بسیار مهم دیگر، اسلایدی است که در آن به پتانسیل توسعه ظرفیت تا سال 2025 اشاره شده است که نشان می‌دهد فرضا در بخش مس فرصت توسعه ظرفیت بیش از 30 میلیون تنی وجود دارد اما در بخش سنگ آهن این فرصت عملا مساوی صفر است.

شرکت بی اچ پی در سال 2016 طبق برنامه اعلامی، 237 میلیون تن سنگ آهن با بهای تمام شده 15 دلار/تن، 1.5 میلیون تن مس با بهای تمام شده 1933 دلار در تن و 40 میلیون تن زغال کک شو با قیمت 59 دلار در تن تولید خواهد کرد. رشد بهره‌وری و کاهش هزینه نیز 2.1 میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده است.

گزارش کامل عملکرد بی اچ پی بیلیتون در سال 2015 را از اینجا دریافت نمایید.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا