هشدار فولادی چین به جهان

هشدار فولادی چین به جهان

گروه صنایع معدنی >فولاد - وزیر بازرگانی چین درباره احتمال افزایش تعرفه اتحادیه اروپا روی واردات فولاد از چین گفته است که مازاد ظرفیت فولاد یک مساله جهانی است که باید با هماهنگی کلیه کشورها این معضل برطرف شود.

به گزارش ماین نیوز، هوچنگ گفته است که در صورت اقدام اتحادیه اروپا، چین به اقدام تلافی‌جویانه مشابه در قالب قوانین سازمان تجارت جهانی دست خواهد زد.

کاهش رشد اقتصادی چین باعث کاهش مصرف فولاد این کشور و هجوم فولادسازان آن به بازارهای جهانی از طریق کاهش شدید قیمت شده است. در این بین انگلستان در اتحادیه اروپا بیشترین آسیب را از این ناحیه دیده است.

این موضع جدید و سختگیرانه چین نشان می‌دهد که قرار نیست مشکل فولاد دنیا توسط آن کشور مدیریت شود و باقی کشورها هم باید نسبت به کاهش ظرفیت مازاد اقدام کنند. البته دستیابی به یک اتحاد جهانی در خصوص کاهش ظرفیت مازاد فولاد بسیار پیچیده و زمان‌بر خواهد بود.

امروز حتی ایران نیز دارای بیش از 30 درصد ظرفیت مازاد در فولاد خود است که البته با رشد اقتصادی بخش عمده‌ای از آن مصرف می‌شود اما با شروع تولید طرح‌های جدید (7 طرح استانی، توسعه فولاد هرمزگان 2 و ....) لازم است موضوع به سخت‌تر شدن دسترسی به بازارهای صادراتی برای فولاد ایران مورد توجه ویژه قرار گیرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا