مدیر عامل کارگزاری بانک خاورمیانه:

نقدینگی نیازمند مدیریت است

نقدینگی نیازمند مدیریت است

نقدینگی ها نیازمند مدیریت هستند و لازم است این کار به صورت حرفه ای انجام شود ؛ ضمن اینکه ریسک ها نیز بیش از گذشته باید کنترل شوند و از خرید هر نوع سهمی جلوگیری به عمل آید.

 

رشد بازار برای روزها و ماه های آینده نیز دور از انتظار نیست اما این موضوع در گرو تزریق پول به بازار سرمایه است.

علیرضا قنبر عباسی، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه  با بیان این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: به طور حتم ما در آینده ای نزدیک تزریق منابع مالی جدیدی را برای بازار پیش بینی می کنیم اما باید سپرده گذاری ها هم برای بلندمدت پیش بینی شود تا بتوان سود مورد نظر را برای آن در نظر گرفت.

وی افزود: نقدینگی ها نیازمند مدیریت هستند و لازم است این کار به صورت حرفه ای انجام شود ؛ ضمن اینکه  ریسک ها نیز  بیش از گذشته باید کنترل شوند و از خرید هر نوع سهمی جلوگیری به عمل آید.

قنبر عباسی  با اشاره به اینکه اجرای برجام و رفع تحریم ها برخی مشکلات را به صورت سیستماتیک در بازار حل می کند، گفت: با توجه به اینکه بیش از دو سال ، رکود بر بازار سرمایه وضعیت حاکم بوده است شرکت ها و صنایع با امید به رونق گرفتن بازار سرمایه و تزریق منابع مالی، برای سودده شدن و روند رو به رشد خود، اقدامات تازه ای را به اجرا خواهند گذاشت .

وی در عین حال به برخی آسیب های احتمالی پس از اجرای برجام اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که ممکن است طی این مدت پیش آید، هیجانی بودن برخی خریدها است که باید برای این منظور، مدیریتی کلان صورت گیرد تا مردم بدون داشتن آگاهی اقدام به سپرده گذاری یا خرید سهام نکنند.

به گفته قنبر عباسی، رکود دوساله بازار جدا از مسایلی مانند تحریم به نبود نقدینگی و عدم چرخش آن در تولید برمی گردد .  

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه (سهام پویا) در بخش دیگری از این گفت و گو به موضوع پتروشیمی ها اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه تمام بازارهای دنیا به صورت کاملا پیشرفته محصولات خود را در بورس عرضه می کنند، کشور ما نیز در همین راستا و برای شفاف تر کردن قیمت ها و جلوگیری از حضور دلالان، اقدام به حضور محصولات پتروشیمی در بورس کالا کرده  که به نظر می رسد خروج محصولات از بورس، عدم شفافیت در قیمت ها و همچنین عدم کنترل بازار  را در پی خواهد شد.

قنبرعباسی توصیه کرد که مسئولان مانع از خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا شوند و طی آئین نامه ها یا دستورالعمل هایی ، عرضه کنندگان را تشویق به تبعیت از بورس در این زمینه کنند.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا