عقبایی: ضرورت تقویت قدرت خرید برای شکوفایی اقتصاد مسکن

عقبایی: ضرورت تقویت قدرت خرید برای شکوفایی اقتصاد مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور تاکید کرد: تقویت قدرت خرید برای شکوفایی اقتصاد مسکن ضروری است.

 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور تاکید کرد : تقویت قدرت خرید برای شکوفایی اقتصاد مسکن ضرروی است و به خروج از رکود اقتصادی کشور هم کمک می کند.
به گزارش نرخ باکس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه مشاوران املاک؛ سومین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات روز سه شنبه با حضور حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، حسن محتشم رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران و جمعی از فعالان عرصه ساخت و ساز مسکن در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.
رئیس اتحادیه املاک استان تهران در حاشیه این مراسم گفت: یکی از اصلی ترین رویکردهای برگزاری نمایشگاه ها ارائه دستاوردهای نوین در صنعت ساختمان است.
عقبایی به اهداف تشکیل نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه به دنبال این است که در حوزه صنعت ساختمان چه تحولات جدیدی در عرصه داخل و خارج کشور رخ داده است.
وی با اشاره به حضور مشاوران املاک در این نمایشگاه افزود: مشاهده تحولاتی مانند نمایش یک اپلیکیشن که توانایی این را دارد که با استفاده از یک عکس نمای داخل خانه را به صورت سه بعدی نشان دهد برای مشاوران املاک این جذابیت را ایجاد می کند که برای بهره برداری از این فناوری در دفتر کار خود از آن استفاده کنند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور افزود: این تحولات می تواند سیستم کارایی دفاتر املاک را ارتقا دهد و از فناوری های نوین و روزآمد برای حل برخی از مشکلات مردم استفاده بهینه شود.
عقبایی به مشکلات فعلی در خرید خانه اشاره کرد و گفت: متقاضی خرید خانه باید با صرف وقت زیاد و هزینه جابجایی به یکی از دفاتر مشاوران املاک و یا محل خرید مراجعه کند در حالیکه با استفاده از یک برنامه کامپیوتری و تکنولوژی مدرن می تواند نمای واحد مسکونی مورد نظر خود را مشاهده و آن را انتخاب کند.
وی با تاکید بر اینکه حضور این شرکت های بزرگ در حوزه صنعت ساختمان در شرایط پساتحریم فرصت های سرمایه گذاری در بخش مسکن را افزایش داده است و موجب رونق بازار مسکن خواهد شد گفت: دولت برای خروج از رکود با افزایش ظرفیت ها از جمله بالابردن تسهیلات بانکی و تعدیل سود بانکی موجب افزایش قدرت خرید می شود و شرایط برای رونق اقتصادی را تقویت می کند.
این نمایشگاه با حضور شرکت های ساختمانی سرمایه گذار و انبوه ساز داخل و خارج کشور، مشاوران املاک و فعالان عرصه مسکن در سالن 6 و 7 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران در حال برگزاری است و فردا هم میزبان علاقه مندان است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور و تهران از طرح های فروش ویژه داخل کشور انبوه سازان مسکن در نمایشگاه املاک و مستغلات خبر داد.
داد.
عقبایی گفت: انبوه‌سازان 400 مجتمع مسکونی یک تا 100 واحدی را در تهران با تخفیف و اقساط می فروشند.
وی افزود : در این نمایشگاه مالکان و مدیران پروژه‌های سرمایه‌گذاری با معرفی بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در املاک شرایطی برای عرضه‌مطلوب املاک با امکان ارزیابی و مقایسه‌ بهتر را فراهم می‌کنند.
عقبایی گفت: این نمایشگاه امسال با همکاری اتحادیه کشوری مشاوران املاک و مجموعه بانیان امید کار خود را آغاز خواهد کرد و نمایندگانی از امارات متحده عربی، ترکیه، چین و ... نیز مشارکت فعال خواهند داشت و آخرین توانمندی خود را در معرض نمایش قرار خواهند داد.
عقبایی افزود : در سومین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات که از چهارم تا هفتم اسفند برگزار می شود در غرفه مربوط به اتحادیه حضور می یابیم و آمادگی کامل را برای پاسخگویی همه سوالات و ابهامات علاقه مندان و دست اندرکاران و مشاوران املاک در سراسر کشور داریم.
رئیس اتحادیه املاک استان تهران باا شاره به برگزاری نمایشگاه املاک و مستغلات گفت: از جانب سازندگان بزرگ داخلی املاک در نمایشگاه املاک و مستغلات ،انبوه سازان فروش ویژه داخل کشور خواهند داشت.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 تا 18 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در سالن های6و7جهت بازدید پذیرای حضور علاقمندان خواهد بود.
وی با بیان اینکه تسهیلات ویژه در دوبخش برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: یکی تسهیلاتی است که سازندگان در اختیار خریداران با حفظ منافع خریدار قرار می دهند و در بخش دیگر نیز در حال رایزنی با بانک های عامل برای ارائه تسهیلات ویژه هستیم.
عقبایی مهم ترین هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات را توجه به بازار مسکن در شرایط رکود و شرایط اقتصادی کشور اعلام کرد.
وی گفت : تبیین اهمیت موضوع مسکن و جایگاه نخست آن در رشد، رکود و توسعه اقتصادی کشور، معرفی پهنه وسیع جذب سرمایه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مسکن و مستغلات در داخل کشور، جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی، معرفی توانمندی انبوه‌سازان و شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت ساختمان، کمک به شفاف‌سازی گردش کار و عملکردهای مورد استفاده در بازار ساخت و ساز، ایجاد توازن و پایداری در قیمت ها و کمک به کنترل نرخ املاک و مستغلات کشور، معرفی روش‌های صنعتی سازی و توانمندی آن در ارتقای کیفیت، افزایش سرعت و کاهش هزینه تمام شده، معرفی ابزار و روش‌های نوین فروش در بخش املاک و مستغلات نیز از اولویت‌های برگزاری نمایشگاه است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه گفت : بازار مسکن یک بازار تشریفاتی نیست بلکه کاملا بر اساس تقاضاهای واقعی صورت می‌گیرد و در حال حاضر تقاضاهای زیادی وجود دارد اما میزان و شکل عرضه نامناسب است.
حسام عقبایی اظهار داشت : هنوز نتوانستیم به یک توازن منطقی میان عرضه و تقاضا دراین بازار دست یابیم و سالانه به بیش از یک میلیون و دویست تا یک میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی نیاز داریم که در حال حاضر به نیمی از این رقم هم نرسیده‌ایم یعنی هر سال با کمبود در بخش عرضه روبه‌رو هستیم.
وی گفت : وزارت راه و شهرسازی بر اساس همین آمار و ارقام اعلام کرد که اگر وضع به همین منوال پیش برود ما تا 12 سال آینده به این توازن با توجه به نرخ رشد جمعیت می‌رسیم و 12 سال با این عدم توازن و به عبارتی مشکل مسکن در ایران روبه‌رو هستیم.
وی تصریح کرد : برای توسعه مسکن باید عوامل موثر در خرید و فروش مسکن را ساماندهی کنیم تا به اقتصاد شکوفای مسکن رسید و یکی از عوامل موثر در اقتصاد مسکن زمین است. مشکلی که در بازار مسکن با آن روبه‌رو هستیم و نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در رشد و توسعه مسکن دارد مساله زمین است که در این زمینه نیاز به شورایی برای مدیریت منابع زمین داریم تا با این مدیریت سهم ریالی زمین را در قیمت نهایی مسکن کم کنیم. در حال حاضر یکی از عوامل موثر در قیمت نهایی مسکن، زمین است که حدود 80 درصد از قیمت را در مناطق مختلف تشکیل می‌دهد.
عقبایی گفت : برای رشد و توسعه مسکن نیاز به مدیریت تامین منابع زمین داریم تا بتوانیم به صنعت ساختمان و بازار مسکن رونق ببخشیم و با  این وضعیت هزینه اصلی شامل تامین هزینه زمین است و طبیعی است که بر قیمت کل تاثیر مستقیم می‌گذارد.
می‌توانیم با انتخاب زمین‌های مناسب در مناطق مختلف با قیمت پایین تاثیر مستقیم بر قیمت نهایی مسکن بگذاریم. زمین‌های بسیار خوبی در اطراف کلان‌شهرها وجود دارد که اگر ما بتوانیم در این زمینه‌، مدیریت درست و منطقی داشته باشیم در کوتاه‌مدت می‌توانیم قیمت مسکن را در ایران کاهش دهیم. البته زمین‌های خارج از بافت شهری نیازمند زیرساخت‌های اولیه است و طبیعی است این هزینه‌ها می‌تواند باعث رونق و شکوفایی بازار مسکن و رشد و توسعه آن شود. ما باید موانع موجود برای رشد و توسعه مسکن را از میان‌برداریم که به نظر من یکی از راه‌های مهم و رسیدن به توسعه تشکیل شورای مدیریت تامین منابع زمین است.
وی تصریح کرد : در شرایط کنونی شکی نیست که دولت باید تمرکز اصلی خود را روی مسکن بگذارد برای اینکه در شرایط رکود، مسکن نقش پیشران را دارد. شاید در وضعیت اعتدالی اقتصاد مسکن از دیگر بخش‌های تجاری متاثر باشد اما در وضعیت رکود رسیدگی به اقتصاد مسکن سبب می‌شود تا بسیاری از صنایع وابسته و غیر وابسته به حرکت درآید.
وی افزود : اگر موتور محرکه اقتصاد کشور را در حال حاضر مسکن بدانیم بیراهه نرفتیم. چشم بسیاری از صنایع به صنعت ساختمان است. با توسعه صنعت ساختمان و اوج گرفتن اقتصاد مسکن خیلی از صنایع کشور ما شکوفا می‌شود و می‌تواند موجب رونق اقتصادی شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا