افزایش تولید فولاد خام چین در اوایل فوریه

افزایش تولید فولاد خام چین در اوایل فوریه

تولید فولاد خام 104 فولاد ساز عضو انجمن آهن و فولاد چین در تاریخ 1 تا 10 فوریه به حجم 636, 1 میلیون تن رسید که نسبت به اواخر ژانویه 3 درصد افزایش داشته است.

 

تولید فولاد خام 104 فولاد ساز عضو انجمن آهن و فولاد چین در تاریخ 1 تا 10 فوریه به حجم 636, 1 میلیون تن رسید که نسبت به اواخر ژانویه 3 درصد افزایش داشته است.
طبق تخمین این انجمن کل تولید روزانه کارخانه های عضو و غیر عضو این انجمن در اوایل فوریه تقریباً 061, 2 میلیون تن بوده است. موجودی محصولات فولادی در تاریخ 10 فوریه در این کارخانه ها حدود 85 , 13 میلیون تن بوده که نسبت به 31 ژانویه 15 درصد افزایش داشته است.
طبق اطلاعات جمعه گذشته برآورد انجمن مذکور نشان می دهد که در اواخر ژانویه متوسط تولید روزانه 94 کارخانه از 104 عضو  این انجمن 56 , 1 میلیون تن بوده است. این 94 کارخانه برای ارسال اطلاعات برای انجمن آهن و فولاد چین با ضرب الاجل مواجه شده بودند در حالیکه دیگر اعضا بدلیل کاهش تولید و یا تعطیلی کارخانه ها حتی نتوانستند اطلاعات خود را ارائه دهند.
منابع آگاه و تجار که با Platts در ارتباط هستند همگی پیش بینی کرده اند که تولید در ماه فوریه نسبت به ژانویه افزایش یابد اما به این نکته هم اشاره کرده اند که اغلب کارخانه ها تا بعد از تعطیلات سال نو چینی (7 تا 13 فوریه ) تولید خود را افزایش نداده اند.
به گفته منبعی نزدیک به یک کارخانه در شهر تانگشان واقع در استان هبی : تعدادی از کارخانه های محلی قصد دارند تولید توسط کوره بلند های متوقف شده خود را از اوایل ماه مارس از سر گیرند و دلیل آنهم افزایش قیمت های فولاد بعد از تعطیلات عنوان شده است. البته هیچ کارخانه ای تولیدش را در اوایل فوریه بطور چشمگیری افزایش نداد  زیرا در آن زمان روند بازار بعد از تعطیلات نامشخص بود.   
برخی از تجار فولاد می گویند: افزایش قیمت در بازار داخلی در اثر کاهش سطح موجودی و کاهش نرخ سود در کارخانه ها و همچنین بهبود فصلی تقاضا بعد از تعطیلات بوده است. یک تاجر فولاد گفت: تولید کارخانه ها از این ماه باید افزایش یابد و این افزایش قیمت  ها در صورتی دوام می آورد که تولید کنندگان بطور معقولی تولیدشان را افزایش دهند.  

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا