رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار عنوان کرد

واگذاری غرفه‌های نمایشگاه بهاره به وانت‌های آجیل‌فروش!

واگذاری غرفه‌های نمایشگاه بهاره به وانت‌های آجیل‌فروش!

نمایشگاه بهاره امسال با وجود مخالفت اصناف و معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تاریخ 12 تا 21 اسفندماه در مصلای تهران، حکیمیه تهرانپارس، بوستان ولایت، پارک ارم و فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود اما به گفته رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار، برخی غرفه‌های این نمایشگاه به افراد بدون مجوز و وانت‌های سیار آجیل‌فروش واگذار شده است!

مصطفی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: در نمایشگاه بهاره امسال واحد‌های صنفی ما که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند و مجوز دارند فقط در پارک ارم و حکیمیه تهران پارس غرفه خواهند داشت و در سه نقطه دیگر که قرار است نمایشگاه بهاره برگزار شود از واحد‌های صنفی این اتحادیه کسی نمی‌تواند حضور داشته باشد، چون ظاهرا این غرفه‌ها قبل از اعلام به اتحادیه به افراد دیگری واگذار شده‌اند.

وی افزود: واگذاری این غرفه‌ها به کسانی صورت گرفته که تولید‌کننده و توزیع‌کننده نیستند و اکثر آنها وانت‌های سیاری هستند که در خیابان‌ها یا برخی مناطق اقدام به فروش آجیل و خشکبار می‌کنند که این کار کاملا غیرقانونی است.

احمدی ادامه داد: غرفه‌ها به این افراد با قیمت گزافی واگذار شده و این در حالی است که هر روز باید پاسخگوی کسانی باشیم که در واقع مسئولان برگزاری نمایشگاه بهاره در این مناطق هستند و از بنده درخواست می‌کنند که روی اقلام غرفه های واگذار شده توسط آنها نیز قیمت‌گذاری اتحادیه صورت گیرد تا بتوانند عنوان کنند که این واحدها قیمت‌گذاری رسمی اتحادیه را دارند.

برگزاری نمایشگاه بهاره موجب تنظیم بازار نمی‌شود

رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تاکید کرد: یک عده بنا به منافع شخصی و عده‌ای دیگر نیز به دلیل دلسوزی و با هدف تنظیم بازار موافق برگزاری نمایشگاه بهاره بودند که در نهایت با مخالفت اصناف و برخی مسئولان این نمایشگاه برگزار می‌شود و این در حالی است که برگزاری نمایشگاه بهاره به هیچ عنوان موجب تنظیم بازار نمی‌شود.

به اعتقاد وی، یکی از مهم‌ترین راهکارها در زمینه تنظیم بازار بحث فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی است که ما نیز بتوانیم بر روند قیمت‌گذاری آنها نظارت کنیم، چون طبیعی است که واحد‌های صنفی که اقدام به فروش فوق‌العاده می‌کنند و در ایام پرترافیک سال که اسفند‌ ماه است فروش‌شان افزایش می‌یابد همانند همه ایام سال اجناس با کیفیت به مشتریان خود تحویل می‌دهند، چون می‌دانند که مشتریان در صورت ارائه‌ی جنس بی‌کیفیت در بقیه ایام سال به آنجا مراجعه نخواهند کرد.

احمدی ادامه داد: این در حالی است که کسانی که به صورت موقت و سیار در این حوزه فعالیت می‌کنند هر نوع جنسی ارائه می‌کنند چون فقط می‌خواهند در این ایام به سود خود برسند.

وی با تاکید بر اینکه با برگزاری نمایشگاه بهاره مخالف هستیم، گفت: اعضای ما حدود 11 ماه گرفتار رکود بودند و در این ایام می‌خواستند کالاهای خود را به فروش برسانند که با برگزاری نمایشگاه بهاره این اتفاق رخ نخواهد داد.

رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار در عین حال بیان کرد: در این ایام شاهدیم که هر واحدی در کنار فروش اقلام خود، آجیل و خشکبار هم می‌فروشند که درباره این موضوع بارها هشدار داده و گوشزد کرده‌ایم ولی همچنان با این مشکل مواجه هستیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا