رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله پروفیل فولادی مطرح کرد: هجمه چینی ها با لوله و پروفیل ارزان

رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله پروفیل فولادی مطرح کرد: هجمه چینی ها با لوله و پروفیل ارزان

فولاد نیوز: رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله پروفیل فولادی گفت: هرگونه افزایش غیرکارشناسی تعرفه واردات که بدون توجه به هم پیوستگی حلقات زنجیره تولید فولاد صورت گیرد در میان مدت به تعطیلی و توقف فعالیت صنایع پایین دستی ختم خواهد شد.

به گزارش «فولاد نیوز» به نقل از تسنیم، سیدابراهیم حسینی مهربان در واکنش به طرح مجدد درخواست افزایش تعرفه واردات ورق فولادی توسط برخی از فعالین صنایع بالادستی، اظهار داشت : نتایج وارونه حاصل شده در این زمینه بخوبی نشان از عدم کاربرد روشهای غیرعلمی در این رابطه داشته و تنها به منزله ایجاد سرپل برای واردات محصولات ارزان قیمت لوله و پروفیل فولادی از کشورهایی مانند چین ارزیابی خواهد شد.
وی افزود: احاطه نظام تعرفه بر واردات محصولات لوله پروفیل فولادی، تولیدکنندگان این اقلام در کشورهای دیگر را تشویق می‌کند که بدلیل تضعیف قدرت رقابت تولیدکنندگان داخلی که با افزایش تعرفه واردات ورق ایجاد شده بازار داخلی را به نفع خود تصاحب کنند.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله پروفیل فولادی گفت: زمانی که فعالین صنعتی تنها به فکر حفظ منافع بخشی بوده و از ضرورت توجه به منافع و مصالح کلان اقتصادی و بویژه صنایع مرتبط و وابسته بخود غافل شوند بروز چنین اشتباهات جبران ناپذیر است و نتایج وخیمی را بعنوان نمونه در صنعت لوله پروفیل فولادی بدنبال خواهد آورد. به همین دلیل حداقل انتظار از متقاضیان افزایش تعرفه واردات ورق در اینگونه موارد طرح هم زمان تقاضای افزایش تعرفه واردات لوله و پروفیل فولادی نیز می باشد که متأسفانه اهمیتی به آن داده نشده است.
وی تصریح کرد: باتوجه به کاهش تعرفه واردات ورق از 15 درصد به 10 درصد که در نتیجه پیگیری و اعتراض سندیکا از سوی مقامات ذیصلاح صورت گرفت و در ادامه طرح مطالبات قانونی و صنفی فعالین این رشته تولیدی انتظار می رود که باتوجه به قول مساعد مسئولین مرتبط از اتخاذ هرگونه تصمیم عجولانه در این حوزه خودداری شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا