عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی:

قاچاقچیان ترک مسئولان را بیدار کردند

قاچاقچیان ترک مسئولان را بیدار کردند

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت: صنعت نساجی می‌تواند با انگیزه سودآوری ویژه و اشتغال‌زایی زایدالوصفی که دارد، راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در اصفهان، جمشید بصیری امروز (چهارشنبه) در همایش ملی بررسی جایگاه صنایع نساجی و پوشاک در پساتحریم و نقش استان اصفهان به عنوان قطب نساجی کشور، اظهار کرد: باید از قاچاقچیان ترک تشکر کرد که آن قدر جنس به کشور قاچاق کردند که مسئولان بیدار شدند.

وی افزود: حرف‌ها گفته می‌شود اما کاری انجام نمی‌شود. مالیات‌هایی که گرفته می‌شود انگار قرار است صاحبان کارخانه‌ها را به زندان بیاندازد. قوانین ضد تولیدی بسیاری در کشور وجود دارد. کار از حرف زدن گذشته است، حالا باید قوانین اصلاح شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت: پس از پیروزی انقلاب هیچ دوره‌ای مانند زمان حاضر نبوده است که صاحبان صنایع به دنبال بانک‌ها بدوند.

بصیری با بیان اینکه صنعت نساجی می‌تواند با انگیزه سودآوری ویژه و اشتغال‌زایی زایدالوصف راهگشای بسیاری از مشکلات باشد، اضافه کرد: سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به دنبال عشق به تولید خود را به هزاران آب و آتش می‌زنند، در صورتی که اگر به عاقبت زندگی خود توجه کنند باید همه را بگذارند و بروند، پس بگذاریم مردم به این عشق وقت خود را صرف ترقی کنند. بگذاریم این عشق بماند و نتیجه‌اش تولید بیشتر باشد تا از برکت کار آنها زندگی بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از صاحبان پول و سرمایه نهراسیم. صاحبان زر و زور اصالتاً بد نیستند، وقتی ظالم و متجاوز شوند بد می‌شوند. وقتی سرمایه‌دار و زوردار فاسد و ظالم شود، تعفنش بیشتر می‌شود و فضای بیشتری را آلوده می‌کند. گندیدن بد است، بزرگ بودن بد نیست.

همچنین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اظهار کرد: بالغ بر یک هزار طرح برای صنعت نساجی با نیاز به سرمایه گذاری 62 میلیارد ریال و با ایجاد 46 هزار اشتغال وجود دارد.

اسرافیل احمدیه با بیان اینکه مشکل صنایع استان مربوط به نقدینگی و سرمایه در گردش آنها است، افزود: برای شروع نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی نیاز به سرمایه است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه یک و نیم میلیارد دلار قاچاق در صنایع نساجی وجود دارد، گفت: اگر از قاچاق جلوگیری شود و پول ناشی از آن به واحدهای صنعتی تزریق شود، نوسازی و بازسازی تمام صنعت نساجی کشور را شاهد خواهیم بود.

احمدیه پیرامون مشکلات و مسائل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، اضافه کرد: ستاد تسهیل کسب و کار در استان اصفهان فعال است و برخی از این موارد مانند مالیات، بیمه تأمین اجتماعی و ارزش افزوده در ستاد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا