کاهش ۲ رصدی ضریب مالیاتی لوله و پروفیل

کاهش ۲ رصدی ضریب مالیاتی لوله و پروفیل

فولاد نیوز: ​نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با اعلام کاهش ۲ درصدی ضریب مالیاتی این صنعت، گفت: با توجه به شرایط رکود اقتصادی، سازمان امور مالیاتی باید در خصوص ضرایب مالیاتی تجدیدنظر جدی کند.

به گزارش «فولاد نیوز»، محمدرضا جباری از تعیین ضریب مالیاتی ۱۰درصدی برای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی خبرداد و گفت: علیرغم کاهش دو درصدی ضریب مالیاتی برای تولیدکنندگان این صنعت، اما باز هم این موضوع مورد اعتراض فعالان این صنعت قرار دارد و اکنون پیگیری موضوع از مسئولان سازمان امور مالیاتی در دستور کار قرار گرفته است.
نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی افزود: در شرایطی که مابه‌التفاوت قیمت مواد اولیه و محصول نهایی در صنعت لوله و پروفیل کمتر از ۵ درصد است، تعیین ضریب ۱۰ درصدی مالیاتی بسیار بالا است و بر این اساس، مذاکره با مدیران بخش ضرایب مالیاتی در ۸ جلسه و قریب به ۹ ماه صورت گرفته و برای اثبات اینکه ضریب مالیاتی تعیین شده با واقعیت‌های این صنعت مغایر است، مدارک و ادله قابل قبولی در خصوص قیمت‌ها در اختیار مسئولان و کارشناسان نهادها قرار داده شده است.
وی تصریح کرد: هر سال در اسفندماه از نمایندگان صنوف مختلف برای ارائه مدارک و توضیحات دعوت و اواخر تیرماه نتیجه تصمیم گیری کمیسیون‌ها اعلام می‌شود، تصریح کرد:‌ اسفندماه گذشته مدارکی از عملکرد تعدادی از واحدهای تولیدکننده لوله و پروفیل فولادی به علاوه گزارشی از نرخ روزانه ورق فولادی به عنوان ماده اولیه و نرخ فروش پروفیل به عنوان محصول نهایی طی مدت ۳ سال به کارشناسان مربوطه ارائه و ایشان متقاعد شدند که ضریب ۱۰ درصدی برای این صنعت غیرمنطقی و بالا است.
نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با بیان اینکه پیشنهاد ارائه شده کاهش ضریب مالیاتی به ۳ درصد بود، اظهار داشت: این در شرایطی است که در نهایت کمیسیون با کاهش ۲ درصدی یعنی تغییر ضریب مالیاتی از ۱۰ به ۸ درصد موافقت کرد که معتقدیم همچنان این عدد بسیار زیاد است.
وی ادامه داد: مسئولان نهاد مالیاتی در پاسخ به اعتراض مجدد سندیکا، اعلام کردند به دلیل محدودیت‌های قانونی امکان کاهش عدد ضریب مالیاتی بیش از این مقدور نیست، این در حالی است که نماینده اصناف در کمیسیون نیز در خصوص میزان کاهش ضریب مالیاتی با سندیکا هم‌نظر بود اما متاسفانه دیگر اعضای کمیسیون که نمایندگان دستگاه‌های دولتی هستند، با کاهش بیش از ۲ درصدی موافقت نکرده‌اند.
جباری تاکید‌ کرد: اگرچه در نهایت کمیسیون اصلاح ضرایب مالیاتی با کاهش ۲ درصدی برای سال ۹۳ موافقت کردند اما با توجه به رکود حاکم بر بازار ضریب ۸ درصدی مالیات بسیار بالا است.
نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با بیان اینکه رکود، کاهش تقاضا در بازار، بهره ۲۸ درصدی تسهیلات بانکی و مشکلات تبادل ارز و تامین مواد اولیه صنعت لوله و پروفیل فولادی را با مشکلات جدی روبرو کرده‌ است، اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد واحدهای صنفی تعطیل شده و واحدهای باقی مانده نیز در شرف ورشکستگی و تعطیلی قرار دارند.
وی گفت: اگرچه این امیدواری وجود دارد که به دنبال توافق ایران با کشورهای ۱+۵ شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند اما هنوز این مهم تحقق نیافته و صنایع در شرایطی خوبی قرارندارند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا