کاهش 4.8درصدی تولید فولاد خام ایران

کاهش 4.8درصدی تولید فولاد خام ایران

میزان تولید فولاد خام جهانی در نخستین ماه سال 2016 میلادی، 7.1 درصد کاهش یافت.

به گزارش نامه نیوز، آمارها نشان می‌دهد روند صادرات فولاد خام و محصولات فولادی طی 10 ماهه امسال، از برنامه پیش‌بینی‌شده سال (3 میلیون تن) فراتر رفته است. در حالی که بررسی‌ها حاکی از آن است که در این جریان تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال، 3 میلیون و 229 هزار تن فولاد خام و محصولات فولادی صادر کردند که در مقایسه با میزان صادرات مدت مشابه سال گذشته، 23 درصد رشد نشان می دهد.
 
به گزارش اقتصادنیوز، گرچه پیش‌بینی شده بود که در تولید فولاد تا پایان سال رکوردی زده نمی‌شود و حتی میزان تولید فولاد طبق برنامه سالیانه محقق نخواهد شد و از سال گذشته کمتر خواهد بود اما برخلاف آن میزان صادرات محصولات فولادی رکوردی جدید ثبت کرده است.این در حالی است که فولادسازان کشور در عین حال که درصدد کاهش قیمت تمام شده تولیدشان هستند، برنامه‌ریزی برای افزایش تولید نیز دارند به همین دلیل باید قیمت تمام شده تولید فولاد کاهش یابد تا بتوان در بازار رقابتی کشورهای دیگر وارد شد. از سویی کاهش تقاضا در بازار داخلی انبارهای تولیدکنندگان کشور پر از دپوی محصولات فولادی شده است که این موضوع نشان می‌دهد صرفا عامل افت تولید فضای بازار بوده و همه اینها سبب شده فولادسازان نتوانند رکورد تولید سال گذشته را بزنند و استراتژی کاهش تولید را در پیش بگیرند.
 
آگونه که ایمیدرو اعلام کرده، در گزارش جدید انجمن جهانی فولاد آمده است که 66 کشور جهان در ماه ژانویه 2016، 127 میلیون و 724 هزار تن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، 137 میلیون و 518 هزار تن بود.
 
چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهانی در ماه ژانویه 2016، 63 میلیون و 214 هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی (68 میلیون و 581 هزار تن)، 7.8 درصد کاهش نشان می دهد.
 
ایران به عنوان چهاردهمین فولاد ساز جهان در نخستین ماه سال 2016 میلادی، یک میلیون و 300 هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و 366 هزار تن بود که حاکی از کاهش 4.8 درصدی تولید فولاد خام است.
 
از میان 13 کشور نخست تولید کننده فولاد جهان (چین، ژاپن، هند، آمریکا، کره جنوبی، روسیه، آلمان، ترکیه، تایوان، ایتالیا، برزیل، مکزیک و اکراین)، تنها کشورهای اکراین و ترکیه با رشد تولید فولاد خام (به ترتیب 0.8 درصد و 3.6 درصد) مواجه بوده اند. این در حالی است که  در میان 66 کشور تولید کننده فولاد خام جهان، 25 کشور رشد داشته اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا