سید کامل تقوی نژاد عنوان کرد:

کاهش تعرفه افزایش سرمایه برای شرکت های بازار سرمایه

کاهش تعرفه افزایش سرمایه برای شرکت های بازار سرمایه

سید کامل تقوی نژاد در همایش "اصلاح قانون مالیات های مستقیم، نگرش ها و چالش ها" عنوان کرد که در برنامه جدید، معافیت مالیاتی و کاهش تعرفه افزایش سرمایه برای شرکت های بازار سرمایه پیش بینی شده است و حق تمبر سهام کاهش یافته است.

 

مالیات از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی جوامع محسوب می شود و پرداخت و صرف صحیح آن رونق اقتصادی، عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران کشور را به همراه دارد. اصلاح و فراگرد مالیاتی نقش انکارناپذیری در توسعه اقتصادی دارد. برنامه ریزی برای جایگزین کردن درآمدهای مالیاتی به‌ جای درآمدهای نفتی از اساسی ترین محورهای توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سید کامل تقوی نژاد در همایش "اصلاح قانون مالیات های مستقیم، نگرش ها و چالش ها" با بیان مطلب فوق، نحوه ی اجرای قانون مالیات های مستقیم را تشریح کرد و گفت: قانون جدید نظام مالیات مستقیم کشور که از سال 1395 اجرایی می شود، تاثیرات مثبت در اقتصاد کشور خواهد داشت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به ساختار قوانین جدید مالیاتی گفت: تنظیم آیین نامه ها، بخش نامه ها، دستور و العمل های اصلاح قانون مالیات مستقیم انجام گرفته است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی موضوع مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مهمترین مسائل پیش روی اقتصاد خواند و بیان کرد: اجرای این قانون در کشورهای توسعه یافته تجربه موفقی بوده اما در ایران با مشکلات بسیاری روبرو است. حل چالش های پیش روی مالیات مستقیم در اصلاح قانون مالیات مورد توجه است.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان امور مالیاتی کشور، افزود: سازمان امور مالیاتی کشور در تلاش است با تعامل بین جامعه و همه ذینفعان به تفاهم دست یابد. شفاف سازی فعالیت ها و دسترسی به اطلاعات آزاد از اقدامات مهم پیش روی سازمان است.  

تقوی نژاد با اشاره به طرح جامع مالیاتی کشور و اهمیت شفافیت و عدالت بیان کرد: از مهمترین اقدامات پیش روی سازمان، اجرای طرح جامع نظام مالیاتی است. این طرح که فراگیرترین رویکرد مالیاتی محسوب می شود با محور شفاف سازی، جلوگیری از سو برداشت ها و برقراری عدالت پیگیری خواهد شد.

وی افزود: عدالت یعنی برخورد یکسان، قانونی و همه جانبه با اقشار جامعه به شکلی که مردم احساس کنند مالیات بدون در نظر گرفتن روابط و بر اساس قانون پرداخت می شود. سازمان برآن است که اعتماد مردم را جلب کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی اجرای طرح جدید مالیات مستقیم را بر اساس شفاف سازی، سالم سازی، مکانیزه سازی و همچنین اصلاح ساختار مشوق ها و توسعه نظام مالیاتی دانست و ادامه داد: تحقق افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی، افزایش ظرفیت های تولیدی کشور، اشتغال زایی و تحقق 8 درصدی رشد اقتصادی که از سوی دولت مطرح شده، مستلزم اصلاح قانون مالیاتی، رفع تبعیض، اجرای صحیح روند های قانونی، شفافیت و اعتماد سازی مالیاتی است.

وی با اشاره به کاهش درآمد های نفتی عنوان کرد: افزایش سهم دولت از درآمدهای مالیاتی در دستور کار دولت است. هزینه های جاری دولت باید از درآمد های مالیاتی تامین شود که ممکن است شائبه فشار مالیاتی بر مردم ایجاد کند اما این موضوع به هیچ وجه رخ نخواهد داد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی بیان داشت: در برنامه جدید، معافیت مالیاتی و کاهش تعرفه افزایش سرمایه برای شرکت های بازار سرمایه پیش بینی شده است و حق تمبر سهام کاهش یافته است.

وی ادامه داد: برای فعالیت های تولیدی، سرمایه گذاری های توسعه محور، ایجاد شهرک های اقتصادی در مناطق محروم، صادرات خدمات و کالاهای کشاورزی و تولیدی و صنعت گردشگری معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

سید کامل تقوی نژاد در پایان تصریح کرد: ادبیات ما قانون و قانون گرایی و تمکین از آن است. ارتقای فرهنگ مالیاتی از اهداف اصلی سازمان بوده و شفافیت نظام اداری و تقویت روح اجتماعی مهمترین اصول مورد نظر سازمان است.

یادآور می شود: در راستای اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون اصلاح مالیات های مستقیم» در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ سی و یکم تیرماه یک هزار و سیصد نود و چهار در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۷/۵/۱۳۹۴ به تأیید شورای نگهبان رسید است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا