بخشی از طلب کارگران طزره پرداخت شد

بخشی از طلب کارگران طزره پرداخت شد

گروه معادن - عصر روز گذشته (دوشنبه سوم اسفند ماه) در ادامه اعتراضات صنفی روزهای اخیر کارگران معدن طزره بخشی از مطالبات مزدی آن‌ها پرداخت شد/کارگران منتظر تحقق سایر وعده‌های مسئولان هستند.

به گزارش ماین نیوز، کارگران این واحد معدنی گفتند: در حال حاضر آن‌ها مطالبات مزدی مربوط به آذرماه سال جاری خود را دریافت کرده‌اند و در عین حال مشکل تمدید دفترچه بیمه این کارگران نیز برطرف شده است.

از قرار معلوم این اتفاق پس از آن صورت گرفته است که بخشی از مطالبات معدن البرز شرقی توسط خریداران زغال سنگ پرداخت شده است اما هنوز تکلیف دو ماه نیم مزایای مزدی پرداخت نشده به همراه عیدی پایان سال ۹۴ باقیمانده است.

کارگران معدن زغال سنگ طزره بخشی از جمعیت حدودا هزار نفری هستند که در واحدهای زیر مجموعه شرکت زغال سنگ البرز شرقی مشغول کارند.

این کارگران که از ابتدای ماه جاری با تجمع در محیط کارگاه و یا راه‌های منتهی به واحد معدنی خواستار روشن شدن وضعیت معوقات مزدی خود شده بودند، می‌گویند: از روز گذشته تا کنون سه نفر از همکاران آن‌ها توسط نهادهای ذی‌ربط بازداشت شده‌اند.

به گفته کارگران معدن طزره آقایان «بهرز افروز» و «عباس آبادی مقدم» از واحد ترانسفور و «محمد رضا مخبریان» از واحد خدمات فنی تونل کارگران بازداشت شده را تشکیل می‌دهند.

در این باره یکی از افراد مسئول در معدن طزره ضمن تایید خبر پرداخت شدن بخشی از معوقات مزدی کارگران این وحد معدنی گفته است، جلب کارگران مورد نظر ارتباطی با تجمعات صنفی روزهای گذشته ندارد و افراد یادشده که به دلایل دیگری فراخوانده شده‌اند پس از ادای پاره‌ای پرسش‌ها آزاد می‌شوند.

همچنین در این رابطه یکی از مسئولان فرمانداری دامغان با بیان اینکه موضوع جلب این کارگران به دستگاه قضایی مربوط می‌شود، از پیگیری مسئولان محلی برای آزادی کارگران مورد نظر خبر داد.

کارگران معدن طزره که در حال حاضر پیگیر وضعیت همکاران بازداشت شده خود هستند، می‌گویند: صرف نظر از دریافت بخشی از طلب مزدی خود و نیز وعده‌های مثبتی که به نقل از مسئولان مربوطه در مورد برآورده شدن باقیمانده مطالبات صنفی خود شنیده، برای ابراز حسن نیت خود از امروز به اجتماعات صنفی خود پایان داده و امیدوارند که با مساعدت مسئولان محلی همکاران بازداشت شده هرچه زود‌تر آزاد شوند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا