عامری در نشست اقتصاددانان اصولگرا:

۱۴۸۰۰ واحد صنعتی در دولت یازدهم تعطیل شد

۱۴۸۰۰ واحد صنعتی در دولت یازدهم تعطیل شد

نامزد اصولگرای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی ۱۴۸۰۰ واحد صنعتی در دولت یازدهم گفت: متأسفانه جذب سرمایه معطل مذاکرات مانده است که یکی از اشکالات بزرگ دولت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عامری در نشست خبری چهره‌های اقتصادی ائتلاف اصولگرایان برای رفع بحران رکود و اشتغال که در خبرگزاری فارس برگزار شد بیان کرد:‌ متأسفانه در دو سال و نیم اخیر خیلی از پروژه‌های کشور پیشرفت صفر درصدی داشته‌اند و در میادین نفتی هم خیلی پیشرفت کم بوده است. پالایشگاه خلیج فارس تقریباً هیچ پیشرفتی نداشته است. در پتروشیمی‌ها قرارداد خاصی بسته نشده است. 14800 واحد صنعتی تعطیل شده است، از سوی دیگر گازرسانی و پروژه‌های عمرانی تعطیل شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که خیلی کمک می‌کرد که مشکلات فناوری صنعت را حل کنیم خیلی کاهش یافته است.

نامزد اصولگرای انتخابات مجلس دهم یادآور شد: متأسفانه جذب سرمایه معطل مذاکرات مانده است که یکی از اشکالات بزرگ دولت است. نقدینگی با افزایش 500هزار میلیارد تومانی به 960هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها گفته‌اند "اجازه نمی‌دهیم سرمایه‌گذاری خوبی در ایران انجام شود". باید به‌سمت جذب سرمایه گذاری از کشورهای همسایه برویم.

عامری خاطرنشان کرد:‌ چینی‌ها را از بحث سرمایه گذاری بیرون کردیم و احتمال شکایت آنها از ما وجود دارد. بعضی از قراردادهای نفتی منعقد شده که نگرانیم استقلال داخلی زیر سؤال برود. در برخی قراردادها به‌دنبال ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی هستیم.

این اقتصاددان یکی از مشکلات قراردادها را فروش مواد خام در قالب قراردادهای نفتی اعلام کرد و افزود: اشتغال و جلوگیری از واردات برای حمایت از تولیدات داخلی یکی از مسائل مهم است.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا