آل اسحاق در نشست اقتصاددانان اصولگرا:

سیاست وارداتی کشور باید در جهت حمایت از تولید باشد

سیاست وارداتی کشور باید در جهت حمایت از تولید باشد

آل اسحاق با انتقاد از مدیریت دولت در زمینه واردات گفت: جهت گیری ائتلاف اصولگرایان در مجلس آینده واردات در جهت تولید خواهد بود و وارداتی خواهیم داشت که شامل قطعات مواد اولیه و ... با قیمت و کیفیت مناسب باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یحیی آل اسحاق در نشست خبری چهره های اقتصادی ائتلاف اصولگرایان برای رفع بحران رکود و اشتغال در سخنانی با انتقاد از مدیریت دولت در زمینه واردات، گفت:‌ نگرانی‌هایی از اوایل انقلاب وجود داشت و آن این که دروازه واردات باز شود و به تولیدات داخلی صدمه زده شود.

وی تاکید کرد:‌جهت‌گیری ما در مجلس آینده واردات در جهت تولید مطابق یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است. وارداتی خواهیم داشت که شامل قطعات مواد اولیه و ... با قیمت و کیفیت مناسب خواهد بود.

آل اسحاق اظهار داشت: یک نکته مثبت درباره تشکیل مجلس دهم آن است که مجلس دهم با داشتن یک نسخه عملیاتی به‌عنوان اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌شود که بر اساس آن مجموعه اختلاف‌نظرهای تئوریک تمام شده و همه ما برای آینده کشور تلاش می‌کنیم همین نسخه واحد را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت واردات همواره یکی از نگرانی‌ها ما از اول انقلاب بوده است، گفت: همه از ابتدا نگران بودند که دروازه‌‌ها باز شود و کالای خارجی بی‌رویه وارد شود و به تولید کشور در زمینه کشاورزی، صنعتی و امثال آن آسیب‌ بزند.

این نامزد اصولگرا تصریح کرد: جهت‌گیری ائتلاف اصولگرا در مجلس در زمینه واردات این خواهد بود که واردات برای تولید در جهت صادرات انجام شود، یعنی همان بند اقتصاد مقاومتی که مورد تصریح مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: بر اساس این جهت‌گیری ما واردات خواهیم داشت، اما واردات‌مان تکنولوژی، فناوری و مواد اولیه برای تولید کالای صادراتی خواهد بود.

آل‌اسحاق ادامه داد: ما به دنبال صادرات با قیمت و کیفیت مناسب در بازارهای منطقه و جهان و شریک شدن در بازارهای دیگران به‌صورت مشارکتی خواهیم بود.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا