بورس پرس خبر می دهد:

آخرین میانگین P/E بورس/ رشد ۱۶درصدی هم جبران نکرد + جدول ۳۷ صنعت

آخرین میانگین P/E بورس/ رشد ۱۶درصدی هم جبران نکرد + جدول ۳۷ صنعت

آخرین میانگین P/E بورس تهران نشان می دهد این متغیر مهم به رغم رشد ۱۶ درصدی در ماه گذشته هنوز به میانگین P/E دو سال پیش نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رونق تمام عیار بازار سهام ایران طی ماه گذشته با رشد قیمت سهام اکثر شرکت های بورسی مخصوصا" گروه خودرو و برخی تک سهم ها ادامه یافت و منجر به جهش 11 هزار و 326 واحدی شاخص (معادل 17  درصد) و افزایش این متغیر از 66 هزار و 563 به 77 هزار و 888 واحدی شد.

در این میان طی 12 ماه منتهی به نیمه دی سال جاری، متغیر مهم P/E بورس به دلیل افت 50 درصدی قیمت نفت و کاهش سود آوری شرکت ها و ... با افت قابل توجهی از ارزان شدن قیمت سهام اکثر شرکت ها حکایت کرد. از سوی دیگر با کاهش 33 درصدی از 7.5 مرتبه در دی 92 به حدود 5 مرتبه در دی ماه سال جاری رسید.

اما بعد از برجام و به دلیل افزایش امیدها به بهبود شرایط و ورود پول های پارک شده ، قیمت سهام اکثر شرکت ها در بهمن ماه افزایش یافت تا میانگین P/E بورس از 6.17 به 7.17 مرتبه در پایان یازدهمین ماه سال برسد.

با این حال و به رغم با رشد حدود 16 درصدی این نسبت، هنوز آخرین میانگین P/E بورس به عدد دی ماه دو سال پیش نرسیده تا مشخص شود کماکان برخی شرکت ها و سهامداران نتوانسته اند زیان های سنگین دو ساله را جبران کنند.

براساس این گزارش،  نسبت قیمت به درآمد 37 صنعت بورسی در پایان بهمن در مقایسه با بهمن و اسفند سال گذشته به شرح جدول زیر است:

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا