عرفانیان:

نگاه دولت به صنعت فولاد در حد کارخانه پفک نمکی است!

نگاه دولت به صنعت فولاد در حد کارخانه پفک نمکی است!

گروه صنایع معدنی >فولاد - بنیانگذار فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت بسیار زیاد صنعت فولاد در همه کشورهای پیشرفته دنیا گفت: این در حالیست که در ایران دولت، صنعت فولاد را در حد یک کارخانه پفک نمکی و یک بنگاه اقتصادی قلمداد کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به کیش، محمدحسن عرفانیان در سمپوزیوم فولاد 94 افزود: حتی شاه ملعون برای دستیابی به دروازه‌های تمدن بزرگ صنعت فولاد را زیر پوشش مستقیم خود قرار داد و صنعت خودرو را به شخصی که سابقه نمایندگی داشت سپرد تا هر ایرانی یک پیکان داشته باشد اما متاسفانه دولت ما فولاد را از چین وارد کرد و کارخانه‌های فولادی را به ورطه سقوط رساند اما در عین حال با تمام قوا پشت صنعت خودروسازی ایستاد.

وی با اشاره اینکه صنعت فولاد یکی از زیربناهای توسعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: قبل از انقلاب صنعت فولاد به عنوان یکی از مولفه‌های دستیابی به دروازه‌های تمدن بزرگ زیر نظر مستقیم شاه تحت عنوان دو شرکت سهامی ذوب آهن و صنایع فولاد اداره می‌شد که بعد از انقلاب، شورای انقلاب این دو شرکت را با یکدیگر ادغام کرد و شرکت ملی فولاد ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت معادن و فلزات فعالیت خود را آغاز کرد.

شورای انقلاب دو شرکت و شرکت ملی فولاد را تشکیل داد در سال 60 یکی از زیرمجموعه های وزارت معادن و فلزات بود. فولاد مبارکه از سال 63 برحسب موقعیتی که داشت مواردی از جمله پیشنهادهای مختلف را ارائه داد.

عرفانیان همچنین از برگزارکنندگان سمپوزیوم فولاد درخواست کرد تا با تشکیل گروههای کاری استراتژی تحقیقات صنعت فولاد را با توجه به تجربه کشورهای پیشرفته در این زمینه تعریف و تدوین کند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا