محرومیت زدایی و توانمندی سازی اجتماعی از برنامه های میان مدت بنیاد مستضعفان

محرومیت زدایی و توانمندی سازی اجتماعی از برنامه های میان مدت بنیاد مستضعفان

تهران- محرومیت زدایی ازمناطق محروم و افزایش توانمندی، توسعه سرمایه های انسانی، استفاده از ذخایر فرهنگی بنیاد برای عرضه محصولات فرهنگی تاریخی به جامعه و توانمندی سازی اجتماعی و رشد بهره وری از برنامه های میان مدت بنیاد مستضعفان در یک دوره پنج ساله است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، بهینه سازی سبد دارایی ها و سهام، توانمند سازی اجتماعی بر اساس مبانی و اهداف راهبردی برگرفته از اقتصاد مقاومتی در دو بخش اقتصادی و اجتماعی - فرهنگی از دیگر برنامه های بنیاد مستضعفان در این برنامه است.
این برنامه مدون از مهر ماه امسال تا دهه مبارک فجر پس از بررسی های مستمر و جلسات مکرر هیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با مدیران ارشد این نهاد به تصویب رسیده است.
در اهداف کمی این برنامه توجه به محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و کمک به توسعه و آبادانی مناطق هدف با الگویی برگرفته از تجارب جهانی و داخلی در دست اجرا قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، افزایش فعالیت های بخش اقتصادی با محوریت توسعه صادرات با شاخص افزایش سهم صادرات از فروش، مجموعه فعالیت های اجتماعی با محوریت توانمند سازی محرمان جامعه و نیز افزایش سهم سرمایه گذاری های اجتماعی با شاخص کمک به ایجاد و حفظ اشتغال پایدار در مناطق محروم از برنامه های بنیاد در این بخش خواهد بود.
در برنامه میان مدت بنیاد مستضعفان با تکیه بر آرمان های انقلاب اسلامی و حضور جهادی در صحنه های اجتماعی و اقتصادی با تکیه بر توان داخلی، جذب نخبگان، کار آفرینان، شرکتهای دانش بنیان برای بهبود الگوی مشارکت با مردم برای خدمت به جامعه مورد توجه جدی قرار گرفته است.
همچنین ارایه الگوی های موثر در کمک به توانمند سازی جامع نگر و پایدار در مناطق نیازمند و مستعد، توسعه مشارکت با سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ارتقای استاندارد های کمیت و کیفیت تولید، عرضه کالا و خدمات، خروج از رشته فعالیت های غیر راهبردی بنیاد مستضعفان و حضور قوی در فعالیت های با بازده بالاتر اقتصادی با آثار اجتماعی مطلوب و مدیریت دانش با محوریت بهبود کسب و کار از دیگر راهبردهای اصلی و استراتژی های در یک دوره پنج ساله خواهد بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا