وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

راه‌آهن ایران باید جهانی شود/ قیمت زمین در تهران گران‌تر از شهرهای جهان

راه‌آهن ایران باید جهانی شود/ قیمت زمین در تهران گران‌تر از شهرهای جهان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت احیای شیوه‌های نوین مدیریتی در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هدف ما باید رساندن راه‌آهن به استانداردهای روز جهانی باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس آخوندی در مراسم عقد قرارداد ریلی با شرکت DBI آلمان عنوان کرد: راه‌آهن به عنوان یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های حمل و نقل نوین که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار می‌گیرد در ایران نیز باید با نگاهی همه‌جانبه پیگیری شود که بخشی از آن توجه همزمان به نیاز نرم‌افزاری کشور در کنار پیگیری پروژه‌های سخت‌افزاری است، موضوعی که خوشبختانه راه‌آهن ایران آن را پیگیری کرده و به موفقیتی مطلوب در جریان قرارداد با این شرکت آلمانی رسیده است.

وی با اشاره به سابقه طولانی مدت همکاری‌های ریلی ایران و آلمان، تصریح کرد: آلمان‌ها از نخستین روزهای ورود راه‌آهن به ایران نقشی عمده در تجهیز خطوط ریلی کشور داشتند و در دو محور اصلی با ایران همکاری‌های خوبی به ثبت رسانده‌اند. در حال حاضر نیز راه‌آهن آلمان به عنوان یکی از مدرن‌ترین و به‌روزترین شیوه‌های حمل و نقل شناخته شده که از این رو می‌تواند به ما در حوزه‌های مختلف کمک کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شعار اصلی راه‌آهن در ایران باید حرکت به سمت استانداردهای جهانی باشد، عنوان کرد: در حال حاضر سکونتگاه‌های اصلی ایران دو مشکل عمده دارند؛ یکی از آنها مربوط به حوزه‌های محیط زیستی می‌شود و موضوع دیگر به بحث جابجایی و حمل و نقل مربوط می‌شود.

آخوندی ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم که قیمت زمین در تهران از بسیاری از شهرهای بزرگ اروپایی و جهانی بالاتر است به دلیل نبود وسایل حمل و نقل مناسب و تمرکز بالای جمعیت در شهرهای بزرگ است.

وی با اشاره به پیگیری جدی ساخت راه‌آهن حومه‌ای در ایران، عنوان کرد: این موضوع نه تنها فقط به توسعه راه‌آهن مربوط می‌شود که حتی به دیگر حوزه‌های شهری و حمل و نقل نیز مرتبط است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ایران در طول سال‌های گذشته ضربه‌های فراوانی از نبود این شبکه مناسب حمل و نقل خورده است که امیدواریم با بهبود نسبی اوضاع این مساله قدری جبران شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: ‌ایران در چارچوب برنامه‌های کلان خود تلاش کرده حمل و نقل چندوجهی را در دستور کار خود قرار دهد تا بر مبنای آن امکان استفاده همزمان از تمام ظرفیت‌های کشور فراهم شود. اگر ادعای این را داریم که ایران شاهرراه ترانزیتی منطقه به حساب می‌آید باید بتوانیم همزمان از تمام ظرفیت‌های کشور در حوزه دریایی، ریلی، جاده‌ای و هوایی استفاده کنیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا