بغداد بدترین شهر دنیا برای زندگی است

بالاترین کیفیت زندگی در شهرهای آلمانی‌زبان

بالاترین کیفیت زندگی در شهرهای آلمانی‌زبان

پاتریک کولینسون/گزارشگر: وین، دروازه‌ای به سوی خوشبختی است

بر اساس پژوهش‌های بین‌المللی که در زمینه کیفیت زندگی صورت گرفته‌است؛ وین بهترین شهر برای زندگی در سرتاسر دنیاست؛ بغداد نیز بدترین شهر دنیاست. نکته جالب توجه این است که لندن، پاریس و نیویورک جزو 35 شهر نخست جهان نیستند.

در پژوهش‌های صورت گرفته، شهرهای آلمانی زبان، 18 شهر نخست جهان را در کیفیت زندگی تشکیل می‌دهند. برخی از شهرها نظیر وین، زوریخ، مونیخ، داسلدورف و فرانکفورت در میان 8 شهر نخست جهان هستند.

لندن تا به حال هیچ‌گاه به 10 شهر نخست جهان در زمینه کیفیت زندگی تبدیل نشده‌است. بخش عمده آن نیز به آلودگی بالای هوا در این شهر مربوط می‌شود

پاریس از گردنه رقابت عقب مانده و رتبه‌اش با 10 واحد کاهش به 37 رسیده‌است. لندن نیز رتبه 39 را به خود اختصاص داده‌است. این دو شهر به دلیل آسیب‌پذیری در برابر پدیده تروریسم، با تنزل رتبه مواجه شده‌اند.

در این پژوهش وضعیت اقتصادی، اجتماعی، بهداشت، آموزش و محیط‌زیست در شهرها مورد بررسی قرار گرفته‌است. هلنا هارتلور 32 ساله که در وین متولد شده و در همان شهر مشغول به کار است، در گفت‌وگو با خبرنگار گاردین تأکید کرده‌است که از رتبه نخست شهرش در جهان تعجب نکرده‌است. شهرداری در وین بیشترین سرمایه‌گذاری را در تأمین نیازهای شهروندان کرده‌است.

هلنا گفته‌است: «من در آپارتمانی 100 متری زندگی می‌کنم که تنها 20 دقیقه پیاده تا محل کارم فاصله دارد.

بر اساس این پژوهش، عملکرد شهرهای امریکایی در این زمینه اصلاً خوب نیست که بخش عمده آن به مسائل امنیت شخصی و جرم و جنایت‌هایی است که در آن‌ها رخ می‌دهد.

بهترین شهر ایالات متحده امریکا یعنی سن‌فرانسیسکو رتبه 28 را به خود اختصاص داده‌است.

هلنا می‌گوید: «شما نمی‌توانید تصور کنید وین چقدر امن است. ما از بهترین سیستم حمل‌ونقل در جهان برخورداریم.»

وین بیشترین سود را از سقوط دیوار برلین برد و به دروازه‌ای برای کشورهای اروپایی تبدیل شده‌است. این شهر، هاب شرکت‌های تجاری در اروپای مرکزی است.

بر اساس آمار به دست آمده از بانک جهانی، اتریش بالاترین آمار تولید ناخالص داخلی را در میان کشورهای جهان داراست و تنها کمی با امریکا، آلمان و بریتانیا فاصله دارد.

لندن تا به حال هیچ‌گاه به 10 شهر نخست جهان در زمینه کیفیت زندگی تبدیل نشده‌است. بخش عمده آن نیز به آلودگی بالای هوا در این شهر مربوط می‌شود.

منبع: گاردین

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا