تراز تولید بنزین ایران منفی شد/ ثبت رکورد جدید واردات بنزین

تراز تولید بنزین ایران منفی شد/ ثبت رکورد جدید واردات بنزین

معاون وزیر نفت با اشاره به واردات روزانه بیش از ۸ میلیون لیتر بنزین در سال‌جاری، گفت: از مصرف ۷۰ میلیون لیتری بنزین کشور تنها ۶۲ میلیون لیتر در پالایشگاه‌ها تولید می شود.

به گزارش نامه نیوز، عباس کاظمی درباره آخرین وضعیت تولید و مصرف بنزین در کشور، از منفی شدن تراز تولید و مصرف این فرآورده نفتی در کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸ میلیون لیتر بنزین در روز وارد کشور شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه هم اکنون با احتساب MTB در مجموع حدود ۶۲ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های کشور مصرف می‌شود، تصریح کرد: این درحالی است که از ابتدای امسال تاکنون متوسط مصرف بنزین در کشور بالغ بر ۷۰ میلیون لیتر در روز بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین در خصوص بهره برداری از طرح های جدید پالایشگاهی در سال جاری، توضیح داد: امسال واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه اصفهان در مهر ماه راه اندازی شد تا ٧ میلیون لیتر بنزین این پالایشگاه از استاندارد یورو ۴ برخوردار شود و تا فروردین ماه سال آینده به ١١ میلیون لیتر برسد.

این مقام مسئول تاکید کرد: بهره برداری از طرح جدید توسعه‌ای پالایشگاه نفت اصفهان سبب می‌شود بتوانیم کل شهرهای اطراف شهرهای اصفهان، شیراز و اهواز را زیر پوشش بنزین یورو چهار قرار دهیم.

کاظمی با اعلام اینکه هم اکنون طرح کیفی سازی پالایشگاه لاوان امسال به پایان رسیده است، اظهارداشت: هم اکنون منتظر تامین کاتالیست بوده و طرح افزایش کیفیت در پالایشگاه بندرعباس هم به پیشرفت ٩٦ درصدی رسیده است و پیش بینی می شود تا بهار سال آینده روزانه ٣ میلیون لیتر افزایش تولید بنزین داشته باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا