برگشت دو هزارکارگر قطعه ساز به چرخه تولید در مازندران

برگشت دو هزارکارگر قطعه ساز به چرخه تولید در مازندران

ساری- ایرنا- رئیس انجمن قطعه سازان خودرو مازندران از برگشت دو هزار کارگر اخراجی واحدهای قطعه سازی این استان پس از پرداخت تسهیلات 250 میلیون ریالی خرید و رونق تولید خودرو خبرداد.

محمدعلی ذکریایی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون 430 کارگاه و واحد تولید قطعه خودرو دراین استان با هشت هزار کارگر درحال فعالیت هستند .
وی افزود : با وجود پرداخت بخشی از مطالبات قطعه سازان مازندران از سوی شرکت های خودرو ساز، آنها همچنان بابت فروش قطعات از این شرکت ها یک هزار و 200 میلیارد ریال مطالبات سررسیدی دارند.
ذکریایی پیش بینی کرد با پرداخت مطالبات معوقه قطعه سازان این استان آنها حداقل 200 تا 300 کارگر جدید را نیز به مجموعه های کارگری خود اضافه خواهند کرد.
ذکریایی گفت : مطالبات معوقه واحدهای قطعه سازی مازندران از شرکت های خودروساز باعث شد تا این واحدها با وجود دریافت بخشی از مطالباتشان از خودرو سازان نتوانند به دلیل بدهی به کارگران و سایر مجموعه های تامین کننده مواد اولیه، بدهی خود به تامین اجتماعی و امور مالیاتی بپردازند.
وی درخواست قطعه سازان مازندران را تهاتر مطالباتشان با بدهی آنها به تامین اجتماعی و امور مالیاتی براساس قانون رفع موانع تولید و خروج از رکود اعلام کرد.
روزانه 110 دستگاه خودرو در سایت ایران خودرو مازندران تولید می شود.
انجمن قطعه سازان خودرو در مازندران در سال 89 با راه اندازی نخستین سایت ایران خودرو در بندپی شرقی شهرستان بابل در این استان فعال شد و هم اکنون اکثر واحدهای قطعه ساز شناسنامه دار عضو این انجمن هستند.ک3
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا