به دنبال کاهش ارزش دلار و افت شاخص سهام آسیا؛

قیمت طلا صعودی شد

قیمت طلا صعودی شد

بهای هر اونس طلا امروز سه شنبه تحت تاثیر کاهش شاخص سهام آسیا و افت ارزش دلار آمریکا بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفته است.


بهای هر اونس طلا امروز سه شنبه تحت تاثیر کاهش شاخص سهام آسیا و افت ارزش دلار آمریکا بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفته است.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از رویترز، افزایش ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان نیز تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت این فلز زرد داشته است.

بر اساس این گزارش شاخص سهام آسیا که پیش از این تحت تاثیر نوسانات قیمت نفت با رشد چشمگیری روبرو شده و به بالاترین سطح در ۷ هفته گذشته رسیده بود، بار دیگر با کاهش روبرو شده است. شاخص ارزش دلار نیز که قبلا به بالاترین سطح در ۳ هفته اخیر رسیده بود، با کاهش همراه شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷ درصد افزایش به بیش از ۱۲۲۰ دلار رسید، این در شرایطی است که قیمت طلا روز دوشنبه تا ۱۲۰۱ دلار کاهش یافت و با افت ۱.۶ درصدی روبرو شده بود.

افزایش شاخص سهام مهمترین عامل کاهش قیمت طلا در مبادلات روز گذشته بوده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی خواهد بود.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد: قیمت طلا حداقل در کوتاه مدت تحت فشار خواهد بود. افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

با افزایش قیمت جهانی طلا، سرمایه گذاران چینی و هندی نیز به فروشنده طلا تبدیل شده اند. قیمت طلا در بازارهای هند و چین در مقایسه با بازارهای جهانی با کاهش روبرو شده است.

قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان با افزایش ۱۵ درصدی روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی به ثبات نسبی رسیده و بالاتر از ۱۲۰۰ دلار در هر اونس تثبیت شده است.

 

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز دوشنبه با ۲.۶۴ درصد رشد به بیش از ۷۵۲ تن رسیده است. این بیشترین ذخایر طلای این صندوق از مارس ۲۰۱۵ به شمار می رود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا