قضاوت بی طرفانه نشاندهنده عملکرد دولت‌ها / آنچه در دولت نهم و دهم بر کشور رفت را بگویید

قضاوت بی طرفانه نشاندهنده عملکرد دولت‌ها / آنچه در دولت نهم و دهم بر کشور رفت را بگویید

اقتصاد > اقتصاد کلان - ایرنا نوشت: آنچه که بر کشور در دوره 1384 تا 1392 رفته است مورد پژوهش های بی طرفانه قرار گیرد تا روشن شود عده ای با این مملکت چه کردند.

فرشاد مومنی شب گذشته در مراسم رونمایی از کتاب نقد و بررسی «اقتصاد سیاسی توسعه در ایران امروز» در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی (ره) افزود :شاخص محیط زیست در دوره دولت نهم و دهم، 57 رتبه تنزل یافت؛ علاوه برآن رتبه کشور از نظر فساد بین 50 تا 80 رتبه سقوط کرد.

وی گفت: کاهش این شاخص ها بیانگر آن است که در این مدت، کشور در بُعد داخلی و بین المللی با مشکل های زیادی مواجه شد.

وی خواستار آن شد تا اعضای شورای نگهبان با توجه به واقعیت ها و تنها برای شاخت وضعیت کشور در دوره هشت ساله گذشته به گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده تا از آنچه بر کشور رفت مطلع شوند.

مومنی با انتقاد از کسانی که تلاش کردند حکومت یکدست شود بیان کرد: کارنامه تلاش برای حکومت یکدست آثار زیانباری به همراه داشته است.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سقوط 52 رتبه ای شاخص کیفیت زندگی از سال 1384 تا 1392 مهمترین دستاورد کسانی بود که تلاش کردند حکومت یک دست باشد.

این استاد دانشگاه به گزارش منتشر شده مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اشاره کردو یادآور شد: گزارش مذکور نشان می دهد در یک مقایسه هشت ساله در دوره 1384 تا 1392 برای دست یابی به هر یک واحد رشد اقتصادی باید پنج برابر دلار نفتی بیشتری خرج می شد که نشان دهنده بروز بی سابقه ترین فساد در حکومت یک دست بود.

وی افزود: باید آنچه که بر کشور در دوره 1384 تا 1392 رفته است مورد پژوهش های بی طرفانه قرار گیرد تا روشن شود عده ای با این مملکت چه کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نباید گذاشت این تجربه تلخ کشور به سادگی دفع شود، گفت: «چرا دولت یازدهم در زمینه آنچه تحویل گرفته هنوز سکوت پیشه کرده است؟»

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا