نفت به مرز ۳۴ دلار رسید

نفت به مرز ۳۴ دلار رسید

قیمت نفت برنت در معاملات امروز ۲.۴ درصد رشد داشت و به ۳۳ دلار و ۸۳ سنت رسید.

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از کاهش شدید در جلسه قبل، امروز تحت تاثیر کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا افزایش داشت، اما تحلیلگران گفتند مازاد عرضه کلی موجب شده که بازار همچنان ضعیف باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز بیش از 3 درصد افزایش داشت و به 30 دلار و 59 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم 2.4 درصد رشد داشت و به 33 دلار و 83 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی روز جمعه حدود 4 درصد کاهش یافته بود.

تحلیلگران گفتند، کاهش تعداد سکوهای نفتی در آمریکا که انتظار می رود منجر به کاهش تولید در سال 2016 شود، به تقویت قیمت ها کمک کرد.

موسسه گلدمن ساکس اعلام کرد: «تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا همچنان در حال کاهش است... و تعاد سکوهای تعطیل شده به 26 سکو رسیده است... تعداد فعلی سکوها حکایت از آن دارد که ... متوسط سالانه تولید نفت آمریکا امسال نسبت به سال گذشته 445 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.»

تحلیلگران گفتند، به رغم افزایش قیمت های امروز، وضعیت بازار به خصوص با توجه به کند بودن تقاضا، همچنین ضعیف است.

بانک مورگان استنلی هم اعلام کرد: «کاهش شدید سرعت رشد تقاضا در ماه های اخیر (ّبه خصوص در بازار بنزین) یک عامل کلیدی در شکل دادن چشم انداز کاهشی ما بوده است... با توجه به چند روند منفی اخیر، به ویژه تقاضای چین هم به چالش کشیده شده است.»

در آمریکا، رسیدن حجم ذخایر نفت خام این کشور به 504.1 میلیون دیگر عاملی است که بر بازار فشار وارد می کند و تلاش های روسیه و اوپک برای مطرح کردن ایده فریز نفتی را خنثی می کند.

تولید نفت روسیه و اوپک ماه گذشته در نزدیکی بالاترین رقم ها قرار داشت و روسیه با تولید 10.88 میلیون بشکه در روز، باز هم رکورد بالاترین میزان تولید از زمان فروپاشی اتحاد شوروی را جابجا کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا