/انتخابات مجلس در نگاه اقتصاددانان/

زمان کنار گذاشتن ملاحظات مصلحتی رسیده است

زمان کنار گذاشتن ملاحظات مصلحتی رسیده است

یک اقتصاددان با اشاره به اینکه دیگر زمان آن رسیده است که به قانون و ضوابط بیشتر از روابط و ملاحظات مصلحتی اهمیت دهیم، بیان کرد: گر چه به طور مطلق نمی‌توان گفت که انتخاب کنندگان می‌توانند با انتخاب نماینده مناسب خود در مجلس آینده اقتصادی کشور را تغییر دهند، ولی می توانند تاثیرگذار باشند.

محمد قلی یوسفی، عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، درباره تاثیر مجلس بر آینده اقتصادی کشورها، اظهار کرد: در همه جوامع دنیا ‌کار مجلس قانون‌گذاری است و ‌در ایران هم تاکنون نمایندگان مجلس در این زمنیه تلاش‌هایی کرده‌اند و متناسب با ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی که دارند قوانینی را وضع کرده‌اند.

او افزود: ولی به هر حال اقداماتی که تاکنون انجام شده به هیچ عنوان کافی و وافی نیست و نیاز به تنظیم قوانین شایسته برای توسعه کشور وجود دارد. در نظر بگیرید که هر چه افراد تخصص بیشتری داشته باشند و از فرصت‌هایی که دارند برای دست‌یابی به اهداف بلند مدت بهره ببرند، از تاثیرات آن جامعه استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید در انتخابات به تخصص و دانش نمایندگان توجه بیشتری شود،‌ بیان کرد: در موارد بسیاری دیده شده که برخی نمایندگان مجلس متاسفانه نه دانش و نه تخصص مناسب نداشته‌اند و بینابراین ضرورت دارد که افرادی به مجلس وارد شوند که متخصص و صاحب نظرند و می توانند گره‌ای از مشکلات کشور باز کنند.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: انتخاب نماینده مناسب کمک می‌کند فرصتی داشته باشیم اصلاحاتی را در نهادهای حقیقی و قانونی کشور ایجاد کنیم و نکته اینجاست که در شرایط کنونی کشور واقعا نیاز داریم که هم قوانین شفاف داشته باشیم و هم نهادهای موازی حذف شوند که انجام آن در دست مجلس است و مستقیما در سرنوشت کشور تاثیر می‌گذارد.

یوسفی در پاسخ به این سوال که چقدر میان کاندیداهای مجلس پتانسیل ایجاد تغییرات مفید و موثر در آینده اقتصادی کشور وجود دارد، بیان کرد: در میان کاندیداهای موجود، افراد شایسته هم بوده و اتفاقا برخی افراد توانایی‌های بالایی هم دارند. از سوی دیگر نیز گرچه به طور مطلق نمی‌توان گفت که اتنخاب کنندگان می‌توانند با انتخاب نماینده مناسب آینده اقتصادی کشور را تغییر دهند، ولی می‌توانند تاثیر گذار باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا