درگیری در ترکیه بر سر یک معدن

درگیری در ترکیه بر سر یک معدن

گروه معادن - تلویزیون ترکیه گزارش داد، پلیس ضد شورش این کشور به سمت معترضان در نزدیکی دریای سیاه که تلاش می‌کردند تا از حفر یک معدن در این منطقه جلوگیری کنند گاز اشک آور شلیک کرده و باعث زخمی شدن 26 تن از معترضان شد.

به گزارش ماین نیوز، گزارش‌های خبری حاکی از آن است که در جریان این درگیری میان پلیس و دو هزار تن از معترضان که تلاش می‌کردند تا از برنامه‌های دولت برای ساخت یک معدن مس و طلا در منطقه جلوگیری کنند 26 تن به دلیل درگیری و شلیک گاز اشک آور از سوی پلیس ضد شورش زخمی شده و حال یکی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

این اعتراض از سوی یک گروه حفاظت محیط زیستی محلی برگزار شده بود. این درگیری میان معترضان و پلیس زمانی رخ داد که اعتراض کنندگان که در میان آنها زنان نیز دیده می‌شدند تلاش کردند تا موانع موجود در مسیر حفر معدن طلا و مس در 12 کیلومتری شهری در نزدیکی دریای سیاه را کنار گذاشته و علیه این اقدام دست به اعتراض زنند.

در یک هفته اخیر هزاران تن از ساکنان شهر "آرتوین" در نزدیکی دریای سیاه تظاهراتی را علیه این پروژه حفر معدن به راه انداخته‌اند و معتقدند که حفر این معدن باعث از میان رفتن محیط زیست منطقه می‌شود.

پروژه حفر این معدن در اختیار محمد چنگیز، یکی از متحدان نزدیک رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه است.

روز شنبه نیز احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه گفته بود، پروژه حفر این معدن هیچ خطری برای محیط زیست این منطقه ندارد و نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی معترضان هشدار داد.

این در حالی است که سازمان‌های حفاظت محیط زیست ترکیه حفر این معدن را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

برنامه حفر این معدن در ابتدا از سوی قوه قضائیه ترکیه متوقف شد اما در نهایت آن را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منطقه آرتوین هم مرز با گرجستان، یکی از مناطق بسیار مهم محیط زیستی در ترکیه محسوب می‌شود. دولت ترکیه چندین سال است که به خاطر تلاش‌هایش برای بر هم زدن محیط زیست این کشور با تظاهرات گسترده مردمی رو به روست که یکی از آنها مربوط به توسعه پارک گزی در میدان تقسیم استانبول است که مربوط به سال 2013 می‌شود و در جریان آن تظاهرات گسترده‌ای علیه دولت آنکارا به وقوع پیوست.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا