استراحت بورس به پایان رسید؛

جهش 352 واحدی شاخص بورس

جهش 352 واحدی شاخص بورس

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل بورس پس از استراحتی چند روزه، رشدی 352 واحدی را ثبت کرد.


در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل بورس پس از استراحتی چند روزه، رشدی 352 واحدی را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شاخص کل با رشدی 352 واحدی به عدد 77هزار و 587 رسید. همچنین در این روز سهامداران یک میلیارد و 756 برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 4 هزار و 610 میلیارد ریال در 95هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز همه شاخص‌های بورس به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. به این ترتیب شاخص بازار اول 392 واحد بالا رفت و شاخص بازار اول 94 واحد پایین آمد.

امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت و مپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای پتروشیمی جم، مخابرات و هلدینگ خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در جریان معاملات امروز گروه‌های خودرویی، بانک‌ها و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین گروه‌های صنعت قرار گرفتند.

سهامداران نمادهای داروسازی دکتر عبیدی، چرخشگر، الکتریک خودرو شرق، کمک فنر ایندامین، بیمه پارسیان، پتروشیمی فجر و مهرکام پارس شاهد بیشترین رشد قیمت در سهام این شرکت ها بودند.

در مقابل نمادهای شهد، قند پیرانشهر، چادرملو، شیمیایی سینا، داروسازی زهراوی، قند اصفهان و بین المللی محصولات پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در جریان داد و ستدهای روز دوشنبه پتروشیمی فجر، سرمایه گذاری سایپا، ایران خودرو، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و تولید محور نیرو محرکه با بیشترین تقاضا مواجه شدند.

این در حالی بود که سایپا، چادرلو ، ماشین سازی اراک، فولاد خراسان، حق تقدم کنترل خوردگی تکین کو، سرمایه گذاری ملت و سیمان اصفهان بیشترین عرضه ها را داشتند.

همچنین در این روز حق تقدم ایران خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات مواجه شدند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا