حمایت غول نفتی آفریقا از ایران؛

نیجریه: بشکه‌های نفت ایران نباید در بازار «فریز» شوند

نیجریه: بشکه‌های نفت ایران نباید در بازار «فریز» شوند

وزیر انرژی نیجریه با بیان اینکه افزایش تولید نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها حق ایران است، گفت: بشکه‌های نفت ایران نباید مشمول اجرای طرح فریز نفتی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بلومبرگ، «امانوئل ایبه کاچیکو» وزیر انرژی نیجریه گفت: از سیاست فریز نفتی عربستان سعودی و روسیه حمایت می کنم و ایران و عراق هم به دلیل از دست دادن سهم بازار خود به دلیل تحریم و جنگ باید از این طرح به دور باشند.

در همین حال وزیر انرژی نیجریه تصریح کرد: نیجریه به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقا از اجرای طرح فریز کردن تولید حمایت می کند.

وی به این نکته اشاره کرد که تولید نفت این کشور در ماه جاری میلادی بدون تغییر نسبت به ماه قبل میلادی ۲.۲ میلیون بشکه خواهد بود.

«کاچیکوو»  گفت: کشورهایی مانند ایران و عراق که از بازار نفت برای مدتی به دور بودند و اکنون که در حال بازگشت و بدست آوردن سهم بازار از دست رفته خود هستند، نباید فریز نفتی داشته باشند و تولید نفت آنها در سطح بالا باید فریز شود و در سطح فعلی نیازی نیست.

وزیر نفت نیجریه گفت: تا ماه ژوئن (خردادماه سال آینده) وضعیت بازار وخیم تر خواهد شد و علت آن هم گرم شدن هوا و کاهش تقاضا خواهد بود.

در پایان «کاچیکوو» گفت: در حال حاضر به فکر افزایش تولید نفت خود هستیم و به فکر فروش نیستیم و حتی از مقداری که اوپک برای ما مشخص کرده است کمتر صادرات داریم و نیاز داخلی این کشور حداقل ۵۰۰ هزار بشکه در روز است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا