واردات ۳۰ میلیارد دلار فولاد از ۸۴ تا ۹۲

واردات ۳۰ میلیارد دلار فولاد از ۸۴ تا ۹۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ۱۷ هزار محدوده بلوکه شده از ابتدای مهر ماه و از طریق سیستم کاداستر واگذار شد.

 

محمدرضا نعمت زاده در سی چهامین گردهمایی و دومین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین با اشاره به اینکه ایران دارای 68 نوع ماده معدنی مختلف است و از نظر تنوع مواد معدنی در بین 10 کشور نخست دنیا قرار دارد، افزود: با این حال فعالیت های انجام شده در گذشته برای بهره برداری از این ذخایر کافی نبوده است.
وی افزود: بخش معادن ایران فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی است. البته در بخش اکتشاف نیز برای حضور سرمایه گذاران خارجی منعی وجود ندارد.
وی ادامه داد: عمده معادن ایران کوچک است و برای رسیدن به معادن بزرگ مقیاس سعی کردیم مقیاس کارهای اکتشافی را بالا بریم. در گذشته حداکثر محدوده اکتشافی ۴۰ کیلومتر مربع بود اما امروز مقیاس افزایش یافته است. از سوی دیگر ادغام معادن کوچک و اقتصادی شدن فعالیت آنها یکی از چالش های اصلی ماست.
نعمت زاده گفت: با تهیه اطلاعات پایه از سوی سازمان زمین شناسی اطلاعات حاصله در اختیار معدنی ها قرار گرفته و ریسک فعالیت های اکتشافی کاهش می یابد. طی ۹ ماهه امسال نزدیک به ۱۵۰ هزار کیلومتر عملیات ژئوفیزیک هوایی انجام شده است. در حالی که در ۱۰ سال منتهی به ۹۲ مجموعا ۲۲۰ هزار کیلومتر خطی ژئوفیزیک انجام شده بود.
وی خاطرنشان کرد: بین سالهای 1384 تا 1392 نزدیک به ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن به صورت خام از کشور صادر شد که ارزشی معادل ۵ میلیارد دلار داشت اما از سوی دیگر در همین سالها ۳۰ میلیارد دلار فولاد را وارد کشور کردیم. به همین دلیل سیاست وزارتخانه مبارزه با خام فروشی مواد معدنی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: حدود ۸۵ درصد از پهنه های کشور تاکنون به سرمایه گذاران واگذار شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا