مذاکره فولکس واگن با ۵ شرکت ایرانی/قرارداد سایپا و رنو نهایی نیست

مذاکره فولکس واگن با ۵ شرکت ایرانی/قرارداد سایپا و رنو نهایی نیست

مدیرکل نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فولکس واگن با ۵ خودروساز ایرانی مذاکراتی را انجام داده است، گفت: مذاکرات رنو و سایپا برای ایجاد شرکت مشترک هنوز نهایی نشده است.

امیرحسین قناتی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: تاکنون هیچ شرکت خودروساز خارجی، پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران نداشته است، بلکه پیشنهادات مطرح شده از سوی خودروسازان خارجی در قالب جوینت ونچر(سرمایه‌گذاری مشترک) بوده است.

مدیرکل خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، شرکتهای بنز، فیات، فولکس واگن، ایسوزو، مزدا، نیسان و تویوتا مذاکراتی را با خودروسازان ایرانی داشته‌اند؛ این در حالی است که شرکت فولکس واگن، تاکنون با ۵ شرکت ایرانی مذاکره کرده است.

وی در خصوص ایجاد شرکت مشترک بین سایپا و رنو نیز با بیان اینکه، این موضوع هنوز در حال بررسی بوده و نهایی نشده است، تصریح کرد: موضوع جوینت ونچر میان رنو و سایپا هنوز نهایی نشده و به همین دلیل، قرارداد جدید این دو شرکت در حاشیه همایش خودرو امضا نخواهد شد؛ البته پیگیری این موضوع جزء برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که دنبال می‌شود.

همچنین در این نشست، ساسان قربانی، عضو شورای سیاستگذاری خودرو نیز گفت: ۱۴ شرکت خودروساز خارجی در همایش سال گذشته صنعت خودرو حضور داشتند که این تعداد، امسال به ۱۶ شرکت رسیده است و از میان آنها، ۵ شرکت چینی هستند؛ البته باید توجه داشت که سال گذشته تعداد خودروسازان چینی حاضر در همایش بیشتر از امسال بود.

قربانی در مورد استقبال کم شرکتهای خارجی از حضور در همایش ایران نیز گفت: همزمانی برگزاری همایش تهران با نمایشگاه خودرو ژنو باعث شده تا برخی شرکتها نتوانند در همایش تهران حضور یابند. البته در طول برگزاری این رویداد، چهار تفاهم نامه همکاری بین انجمن قطعه سازی ایران با انجمن های قطعه سازی ترکیه، فرانسه، انگلستان و هندوستان امضا خواهد شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو خاطرنشان کرد: در همایش امسال صنعت خودرو، شرکت رنو جلسه ای با قطعه سازان ایرانی برای برنامه ریزی توسعه ای تولیدات خود برگزار خواهد کرد؛ در عین حال، تعدادی از شرکت‌های خارجی برای امضای تفاهم‌نامه ابراز تمایل کردند که پیش‌بینی می‌شود در طول کنفرانس و نمایشگاه مذاکراتی صورت گیرد و این مذاکرات به تفاهم نامه منجر شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که این تفاهم نامه ها به قرارداد نیز منجر خواهد شد، گفت: مفاد تفاهم نامه ها این است که دو طرف برای مشارکت هایی که امکان پذیر است بسترسازی کنند. وقتی پای انجمن ها به میان می آید همکاری فعالان و تولیدکنندگان تسهیل می شود و حضور آنها بیشتر بسترسازی برای توسعه همکاری است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا