معاون استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

واگذاری پهنه اکتشافی شمال شرق و جنوب غرب کرمانشاه به ایمیدرو

واگذاری پهنه اکتشافی شمال شرق و جنوب غرب کرمانشاه به ایمیدرو

گروه اكتشاف و زمين شناسي - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: پهنه اکتشافی شمال شرق و جنوب غرب استان به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) واگذار می شود.

به گزارش ماین نیوز، رضا رحیمی در جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت با استاندار کرمانشاه که پیش از سفر وی به کردستان انجام شد اظهار داشت: واگذاری اکتشاف پهنه اکتشافی شمال شرق و جنوب غرب کرمانشاه به ایمیدرو مشروط بر آغاز اقدامات اکتشافی در اسرع وقت است و این رویداد مهم می تواند اتفاقات توسعه ای را در عرصه استخراج، فرآوری و اشتغال استان رقم بزند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: در این جلسه بر اساس دستور وزیر صنعت مقرر شد ظرف مدت دو هفته بانک های عامل به همراه مدیران ارشد استان جلسه مشترکی برای تامین اعتبارات ارزی و ریالی پروژه هایی هم چون طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه، طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم، طرح تولید کود اوره با پوشش گوگردی و نیز طرح تولید فروسیلیس داشته باشند.

رحیمی افزود: استاندار کرمانشاه با توجه به حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، تحلیلی از وضعیت معادن و کان سارهای استان ارائه کرد که وزیر نیز از معاونت امور معادن و زمین شناسی خواست که ظرف مدت یک ماه به منظور شناسایی کان سارهای پنهان فلزی در مناطق پتانسیل دار استان 50هزار کیلومتر خطی عملیات هوایی را با ارتفاع پرواز 40 متر انجام دهند.

معاون استاندار کرمانشاه این اقدامات را سبب یک تحول و اقدام نادر در حوزه معادن استان دانست و گفت: با توجه به ارزش ذخایر دولومیت در استان کرمانشاه، سازمان های توسعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد یک واحد استحصال منیزیم از دولومیت که اشتغال مناسبی در این حوزه تولیدی ایجاد می شود اقدام خواهند کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا