خروج مواد خام معدنی از چتر حمایتی صادرکنندگان

خروج مواد خام معدنی از چتر حمایتی صادرکنندگان

گروه معادن - معاون کل سازمان توسعه تجارت با اعلام جزئیاتی از مشوق صادراتی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سال آینده، گفت: در ازای مشوقی که به صادرکنندگان می‌پردازیم، صادرات رونق می‌گیرد و ارز بیشتری وارد می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا مودودی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموعه‌ای از مشوق‌های غیرنقدی و یارانه سود تسهیلات بانکی را برای پرداخت به صادرکنندگان در سال آتی در نظر گرفته است، البته رویکرد به سمت پرداخت مشوق‌های غیرنقدی و فراهم آوردن زیرساخت‌های توسعه صادرات است اما ممکن است در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به برخی بخش‌ها، به منظور توسعه صادرات کمک یارانه سود تسهیلات پرداخت شود؛ اگرچه هدف اصلی فراهم آوردن زیرساخت‌های صادراتی است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در سال آتی، پیش‌بینی شده است که ۱۲۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شود، در این صورت در ازای مشوقی که به صادرکنندگان می‌پردازیم، صادرات رونق گرفته و ارز بیشتری وارد کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت در پرداخت یارانه سود تسهیلات به آن دسته از صادرکنندگانی است که کالای با ارزش افزوده بالا صادر کرده و ارزآوری بیشتری برای کشور دارند؛ این را باید مورد توجه قرار داد که مشوق‌های غیرنقدی که به صورت ریالی در بودجه سال ۹۵ پیش‌بینی شده، منجر به رونق گرفتن صادرات و ارزآوری بیشتر برای کشور می‌شوند.

به گفته مودودی، محصولات صادراتی نفت و گاز و مواد معدنی خام مشمول حمایت صادراتی و دریافت مشوق‌ها نمی‌شوند و هدف این است که کالاهای با ارزش افزوده از کشور خارج شده و ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا