رئیس سازمان چای به ایسنا خبر داد

پرداخت کامل مطالبات چایکاران/ ارائه تسهیلات به‌زراعی پس از 15 سال

پرداخت کامل مطالبات چایکاران/ ارائه تسهیلات به‌زراعی پس از 15 سال

رئیس سازمان چای از پرداخت همه مطالبات 136 میلیارد تومانی چایکاران در سال جاری خبر داد و گفت: برای نخستین بار پس از 15 سال 15 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به‌زراعی به چایکاران پرداخت شد.

محمدولی روزبهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال جاری بیش از 87 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 136 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که حدود 19 هزار و 600 تن چای خشک به تولید رسید که همه مطالبات چایکاران در روز گذشته پرداخت شد.

وی با بیان اینکه 91 میلیارد تومان از مطالبات سهم دولت و 44 میلیارد تومان نیز سهم کارخانه‌های فرآوری چای بوده است اما برخی از کارخانه‌ها در این میان سهم خود را پرداخت نکرده‌اند، افزود: در راستای جوان‌سازی بته‌ها و باغ‌های چای پرداخت تسهیلات به‌زراعی به چایکاران در دستور کار قرار گرفت؛ به‌گونه‌ای که حدود 24 هزار نفر چایکار که متقاضی دریافت این تسهیلات بودند پس از تشکیل این پرونده و انجام مراحل اداری بسته به سطح زیر کشت باغات‌شان توانستند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان چای ادامه داد: تسهیلات به‌زراعی پرداخت شده به چایکاران بدون سود و کارمزد بوده و پس از دو سال تنفس، طی سه سال از چایکاران دریافت می‌شود؛ به‌گونه‌ای که این اقساط از محل فروش برگ سبز چای به دولت کسر خواهد شد.

روزبهان گفت: در تمام مراحل پرداخت این تسهیلات به چایکاران نظارت‌های کامل صورت گرفته تا این تسهیلات صرف جوان‌سازی بته‌های چای شوند و اصولا به چایکارانی پرداخت می‌شوند که عملیات به‌زراعی را انجام داده باشند.

وی اعلام کرد: برای اولین بار پس از سال‌ها شاهد بودیم که 95 درصد چای تولیدشده در کشور فروخته شد و این نشان‌دهنده استقبال مردم و بازار داخلی از چای ایرانی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا