نگاهی به قیمت خودروهای مدل 95 در بازار/ مشتریان در انتظار آثار لغو تحریم‌ها هستند

نگاهی به قیمت خودروهای مدل 95 در بازار/ مشتریان در انتظار آثار لغو تحریم‌ها هستند

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفته است با لغو تحریم‌ها و آغاز همکاری با خودروسازان خارجی چهره صنعت خودروی ایران برای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان تغییر خواهد کرد.

به گزارش نامه نیوز، همه ساله در اسفندماه خودروهای مدل سال جدید وارد بازار می شوند و این موضوع تا حدودی بازار خودرو را رونق می بخشد و البته قیمت خودروهای مدل پایین تر را کاهش می دهد. در سال جاری نیز این اتفاق افتاده و از چندی پیش برخی خودروها با مدل سال 95 وارد بازار شده‌اند.

این در حالی است که بازار خودرو در دو سال گذشته در رکود قرار داشته و فعالان بازار معتقدند با این‌که کمتر از یک ماه به پایان سال 94 باقی مانده، اما بازار خرید و فروش هنوز داغ نشده و در رکود کامل به‌سر می‌برد.

اما فعالان بازار معتقدند شرایط رکودی حاکم در بازار این روزها با شرایط سال های اخیر متفاوت است و دلیل اصلی آن نیز امیدواری مردم به آینده صنعت خودروسازی در پساتحریم و ورود خودروهای جدید به بازار است.

فعالان بازار معتقدند در سال های اخیر مسئولان صنعت خودرو در پایان هر سال اعلام می‌کردند سال جدید خودرو گران می‌شود؛ آن هم به علت تحریم و گرانی دلار و بر همین اساس مردم نیز از ترس گرانی، قبل از سال جدید خودرو خود را تغییر می‌دادند و جابه‌جا می‌کردند.

به گفته فعالان بازار اما امسال که دیگر موضوع تحریم و گرانی دلار مطرح نیست و حتی تحریم‌ها نیز برداشته شده و صحبتی نیز از سوی مدیران کارخانه‌های خودروسازی برای تغییر قیمت خودرو نشده است، به نظر می‌رسد مردم نیز خیلی عجله‌ای برای تغییر یا خرید خودرو ندارند.

در این شرایط اما دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفته است با لغو تحریم‌ها و آغاز همکاری با خودروسازان خارجی چهره صنعت خودروی ایران برای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان تغییر خواهد کرد.

ساسان قربانی با بیان اینکه چگونگی این شاخص‌ها بر میزان رضایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان تاثیرگذار بوده است، می گوید با لغو تحریم‌ها برنامه وزارت صنعت این است که صنعت خودروی ایران از نظر قیمت و کیفیت محصولات رقابت‌پذیر شود.

قربانی با بیان اینکه در دور جدید همکاری‌ها با خودروسازان خارجی باید محصولاتی در کلاس جهانی در ایران تولید شود تا قابلیت صادرات داشته باشد،گفته است  بنابراین با محقق شدن این اهداف به زودی شاهد تغییر چهره صنعت خودروی کشور خواهیم بود.

اما هم اکنون در بازار خودروهای مدل 95 با قیمت های متفاوتی در مقایسه با خودروهای مدل 94 به فروش می رسند. بر همین اساس پژو 405 مدل اس ال ایکس با قیمت 31 میلیون و 350 هزار تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 33 میلیون و 200 هزار تومان، پژو پارس با قیمت 36 میلیون و 900 هزار تومان، رانا 33 میلیون و 800 هزار تومان و سمند ال ایکس 31 میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین هم اکنون در بازار پراید 131 اس ای مدل 95 با قیمت 20 میلیون و 200 هزار تومان، تیبا صندوقدار با قیمت 24 میلیون و 500 هزار تومان و پراید 111 اس ای با قیمت 20 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می رسد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا