یک کارشناس با اشاره به تثبیت تعرفه واردات؛

به نیاز مصرف‌کنندگان خودرو توجهی نشد

به نیاز مصرف‌کنندگان خودرو توجهی نشد

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تعرفه واردات خودرو بالا است و تثبیت آن به معنای حمایت از خودروسازان و عدم توجه به نیاز مصرف‌کنندگان است.

علی خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مصرف‌کنندگان از بالا بودن تعرفه واردات خودرو متضرر می‌شوند و از آن سو نیز خودروسازان به دلیل بالا بودن تعرفه واردات انگیزه‌ای برای اصلاح عملکرد خود نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه تثبیت تعرفه واردات خودرو به معنی ادامه تولید خودروهای بی‌کیفیت داخلی با قیمت بالا است، خاطرنشان کرد: بنابراین مانند دو دهه گذشته ایران خودرو و سایپا به صورت انحصاری خودروها را با همان کیفیت و با قیمت‌های بالا عرضه خواهند کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: بنابراین تثبیت تعرفه واردات خودرو در سال‌ آینده به ضرر اقتصاد کلان کشور و مصرف‌کنندگان و به نفع خودروسازان و قطعه‌سازان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با تثبیت و بالا نگاه داشتن تعرفه واردات خودرو، به دلیل ادامه تولید خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده همچنان شاهد تصادفات جاده‌ای و آلایندگی محیط زیست خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، اخیرا اعلام شد که تعرفه واردات خودرو برای سال آینده تثبیت شده و تغییری نسبت به سال جاری نخواهد داشت. تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 1500 تا 2000 سی‌سی معادل 40 درصد و تعرفه واردات خودروها با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی معادل 55 درصد است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا