آمریکا تعرفه 300 درصدی بر پسته ایرانی وضع کرد

آمریکا تعرفه 300 درصدی بر پسته ایرانی وضع کرد

شبکه رادیویی «ان پی آر» آمریکا از وضع تعرفه 300 درصد این کشور برای واردات پسته ایرانی گزارش داد.

شبکه رادیویی «ان پی آر» آمریکا از وضع تعرفه 300 درصد این کشور برای واردات پسته ایرانی گزارش داد.

به گزارش شبکه رادیویی «ان پی آر» آمریکا، سال گذشته میلادی برای پسته کاران آمریکایی به دلیل گرمای هوا سالی بود که برداشت آنها به نصف کاهش پیدا کرد و درآمد آنها از پسته در مقایسه با سال 2014 میلادی 1.4 میلیارد دلار کاهش یافت.

در حالی پسته کاران آمریکایی در سال جاری میلادی امیدوار به بهبود وضعت زراعتی خود هستند که برداشته شدن تحریم‌ها از ایران نگرانی کشاورزان آمریکایی را برای رقابت با پسته ایرانی تشدید کرده است.

همچنین تا تقریبا ۳۰ سال پیش صنعت خشکبار ایران به آمریکا در حجم بالایی صادر می‌شد تا اینکه درسال ۱۹۷۹ میلادی ممنوعیت واردات خشکبار ایرانی در این کشور وضع و موجب رونق این بخش زراعتی در آمریکا شد.

در همین حال، دلایلی وجود دارد که نیازی نیست پسته کاران آمریکایی در این باره نگران باشند. در سال ۱۹۸۶ میلادی دولت آمریکا برای واردات پسته ایرانی تعرفه ۳۰۰ درصدی وضع کرد و این یعنی حتی با گذشت ۳۰ سال از این طرح، با قانونی شدن واردات پسته ایرانی، مصرف کنندگان آمریکایی باید برای خرید پسته ایرانی ۳ برابر قیمت پسته آمریکایی را پرداخت کنند که برای آنها مقرون به صرفه نیست و این تعرفه به دلیل اینکه همچنان دولت ایران به پسته کاران این کشور یارانه پرداخت می‌کند، همچنان پا برجاست.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا