مدیر عامل اتحادیه تاکسی‌بار کشور در گفت‌وگو با تسنیم:

واردات تکنولوژی باید جای واردات کالا را بگیرد/۳ سال است که شغلی ایجاد نشده

واردات تکنولوژی باید جای واردات کالا را بگیرد/۳ سال است که شغلی ایجاد نشده

مدیر عامل اتحادیه تاکسی بار کشور با اشاره به اینکه واردات جای تکنولوژی را در کشور گرفته است گفت:برای اینکه بنگاه‌ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند حداکثر سود تسهیلات باید ۶ یا ۸درصد باشد. پرداخت تسهیلات کم بهره یکی از راه‌های نجات کشور است.

محمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره بیکاری مردم و واردات کالا به کشور گفت:باید به جای واردات کالا تکنولوژی وارد کنیم تادر تولید داخلی و اشتغال کشور موثر واقع شود.برخی بیان می‌کنند که با اجرای برجام روند رشد اقتصادی کشور بهتر می‌شود. اما تا کنون با ساده نگری برخی مسئولین نتایج لازم از برجام دریافت نکرده ایم و به نفع اقتصاد کشور بهره نبرده ایم.

وی اظهار داشت:در حال حاضر به علت رکود اقتصادی در کشور شاهد کاهش قدرت خرید مردم هستیم و همین موضوع باعث افزایش رکود در کشور شده است. حدود 3سال است که هیچ شغلی ایجاد نشده است. نرخ تورم نیز به هیچ وجه پایین نیامده و این باعث شده که اتحادیه تعاونی‌های تاکسی بار که در سال‌های گذشته اشتغال زایی می‌کرد نتواند شغل ایجاد کند.

محمودی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی کارخانه‌ها نیمه فعالند و بیکاری در همه اقشار جامعه مشاهده می‌شود گفت:درخواست داریم مسئولان با تدابیر و تمهیدات لازم برای برون رفت از این رکود اقتصادی اقدام کنند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسی بار کشور پرداخت تسهیلات کم بهره به کارخانه‌ها را یکی از راه‌های نجات کارخانه‌ها خواند و گفت:برای اینکه بنگاه‌ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند حداکثر سود تسهیلات باید 6 یا 8درصد باشد.

محمودی به واردات میوه و گندم از سایر کشورها اشاره کرد و افزود:  به دلیل خشکسالی ایجاد شده در کشور دولت از دریای خزر یا خلیج فارس برای کشاورزان آب تهیه کند تا بتوان بر تولید محصولات کشاورزی افزود و نیاز به واردات میوه از ترکیه و گندم از آمریکا را برطرف کرد. باید تکنولوژی جدید را بیاموزیم و در کشور پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه با واردات کالا مخالف هستیم اظهار داشت:  با ورود تکنولوژی مخالف نیستیم، با واردات کالا مخالفیم،در شرایطی که 30درصد جوانان بیکارند. واردات خطای بزرگی است.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا