در اصلاحیه عملکرد ۹ ماهه:

برگ برنده جدید سایپا با چرخش۱۸۰درجه ای از زیان به سود + اعلام دلیل

برگ برنده جدید سایپا با چرخش۱۸۰درجه ای از زیان به سود + اعلام دلیل

سایپا با انتشار اصلاحیه عملکرد ۹ ماهه و چرخش ۱۸۰ درجه ایی از زیان به سود، برگ برنده جدیدی رو کرد. اتفاقی که ناشی از یک عامل است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سایپا طی هفته های اخیر با رویدادهایی چون خروج از ماده 141 قانون تجارت و زیاندهی، برنامه اصلاح ساختار مالی از طریق افزایش و کاهش سرمایه 7 زیرمجموعه و فروش دو قطعه زمین، جابجایی بلوک 6 درصدی دیروز ، اعلام افزایش سرمایه در اسفند ماه از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری ها ( احتمالا" بین 200 تا 250 درصد) به کانون توجهات بازار سرمایه و به شرکت جلودار بورس تبدیل شده است.

براساس این گزارش، این شرکت 1.7 هزار میلیارد تومانی طی دو ماه گذشته با رشد دور از انتظار 202 درصدی قیمت هر سهم از 86 تومان 5 دی به 260 تومان دیروز رسید اما کاهش قیمت سهام دیروز موجب خروج برخی از سهامداران از این شرکت شد. ولی انتشار گزارش اصلاحی عملکرد 9 ماهه "خساپا" نشان داد رویدادهای مثبت و خوشایند آن فعلا" تمامی ندارد.

چرا که سایپا پیش از این گزارش 9 ماهه سال جاری را با 175 ریال زیان همراه کرده بود اما عصر روز گذشته ، گزارش دیگری در کدال منتشر و برگ برنده جدیدی را با تغییر 180 درجه ایی رو کرد و از زیان به سود قابل توجه 462 ریالی هر سهم رسید.

در این میان احتمال توقف نماد این شرکت در روز جاری دور از ذهن نیست و باید منتظر تصمیم سازمان بورس بود اما مدیران این شرکت اعلام کرده اند "تغییر سود ناشی از واگذاری شرکت های گروه براساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده 14 بهمن است."

این درحالی است که سایپا برنامه فروش شرکت هایی چون قالب های بزرگ صنعتی سایپا ، مالیبل سایپا ، سایپاپرس ، تولید رینگ سایپا ، سایپا کاشان، صنایع رنگ و رزین طیف کاشان را اعلام و از محل واگذاری های درون گروهی حدود 1112 میلیارد تومان (به ازای هر سهم حدود 64 تومان) سود پیش بینی کرده است.

با این اوصاف باید دید سهام این غول خودرو ساز در روزها و هفته های آتی با چه روندی آن هم با توجه به برنامه افزایش سرمایه ترسیم خواهد شد؟ و اینکه اعلام برخی کارشناسان مبنی بر غیر واقعی بودن این رویدادهای مالی تا چه حد می تواند متقن باشد؟

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا