گزینش افراد اصلح در انتخابات، آینده بهتر برای کشور را رقم می زند

طرح های فولاد استانی در سال 85 سلیقه ای و از نگرش ملی دور بود

طرح های فولاد استانی در سال 85 سلیقه ای و از نگرش ملی دور بود

تهران- ایرنا- رئیس خانه معدن ایران معتقد است: امروز کشور به عملکرد دولت پس از جنگ تحمیلی باید به دیده افتخار بنگرد که پروژه ها با تامین مالی خارجی به اجرا درآمد، اما اجرای هفت طرح فولاد استانی در سال 1385 با سلایق شخصی و بدور از نگاه ملی برنامه ریزی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا بهرامن» عصر یکشنبه در سومین گردهمایی کمیته بانوان معدنکار خانه معدن در محل اتاق ایران اظهار داشت: براساس نخستین برنامه توسعه کشور (72- 1368) وضعیت مالی دشوار دولت بعد از جنگ، سبب شد با بهره گیری از اعتبار خارجی حرکت رو به جلو در دستور کار قرار گیرد .
هفت طرح فولاد استانی از سال 1385 کلید خورد اما به دلیل مشکلات مالی، سالها متوقف ماند و سرانجام از نیمه دوم سال 1392 باردیگر فعال سازی این طرح ها در دستور کار قرار گرفت.

** انتخابات پیش رو عرصه تصمیم ساز برای کشور است
وی تصریح کرد: امروز انتخابات مجلسان خبرگان رهبری و شورای اسلامی به عنوان یک عرصه تصمیم ساز مهم کشور محسوب می شود و باید همه مردان و زنان واجد شرایط در هفتم اسفندماه با گزینش اصلح بتوانند آینده ای مطلوبتر برای کشور رقم بزنند.

** نیاز معادن به ماشین آلات روز
یک عضو خانه معدن ایران و از پیشکسوتان بخش معادن و صنایع معدنی کشور نیز در این گردهمایی گفت: موضوع واردات ماشین آلات سنگین مورد استفاده در معادن هیچگاه نباید وابسته به تعرفه باشد و چنانچه دلالی در این زمینه نیز بروز کند، نباید برای آن مانع تراشی شود، زیرا امروز بهره برداری از معادن نیازمند ماشین آلات روز است.
عبدالرضا هاشم زایی افزود: دولت ها دارای بدنه کارشناسی هستند و امروز در شرایط پساتحریم دولت در زمینه های مختلف باید برنامه ارائه دهد و مجلس شورای اسلامی آن را تبدیل به قانون سازد.

** ارمغان دولت نهم و دهم، طرح های نیمه تمام برای 33 سال آینده
وی گفت: دولت های نهم و دهم براساس گزارش های مستند به مدت 33 سال طرح های نیمه تمام به ارمغان گذاشته اند، درحالی که قوانین محکم می توانست مانع از بروز چنین وضعیتی شود.
وی خاطرنشان کرد : نسبت به اجرای اصول قانون اساسی نباید نگران بود و در عین حال بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی باید تقویت شود تا عملکردها همراه با پاسخگویی باشد.

** نمایندگان مجلس نباید در گسترش کارآفرینی مانع ایجاد کنند
همچنین سهیلا جلودار زاده رئیس اتحادیه زنان کارگر در این همایش گفت: امروز اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی برای مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد اهمیت بسزایی دارد، زیرا با حضور مردم در عرصه های مختلف مشکلی بروز پیدا نمی کند.
وی اظهار داشت: وزیران دولت برای رشد و توسعه در بخش های مختلف برنامه ریزی می کنند، اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از برنامه ها نباید در گسترش کارآفرینی مانع ایجاد کنند.
این فعال بانوان در عرصه یاد شده افزود: کارآفرینی برای کشور محصول تفکر خلاق است و باید برای حضور بانوان در این بخش بسترسازی لازم صورت گیرد.
شرکت کنندگان در این همایش عصرگاهی، از خدمات بیش از یک دهه «هرمز ناصرنیا» رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی معدن ایران و مشاور فعلی وزیر صنعت، معدن و تجارت تقدیر کردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا