برگزاری سومین همایش کاربردی تجارت ایران و روسیه در هشتم اسفندماه

28 میلیون دلار از واردات 20 میلیاردی داروی روسیه سهم ایران است

28 میلیون دلار از واردات 20 میلیاردی داروی روسیه سهم ایران است

تهران- ایرنا- مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: روسیه در سال 2014 میلادی 20 میلیارد دلار محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی وارد کرد که نزدیک به 28 میلیون دلار آن از ایران بود.

«عباس خالقی تبار» با اعلام این مطلب به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: سهم ایران در همسنجی با حجم واردات روسیه در زمینه اقلامی مانند محصولات شیمیایی و معدنی، سوخت، مواد قیری، صنایع سنگین و خودرو نیز بسیار ناچیز است.
وی اضافه کرد: وجود بازار بزرگی مانند روسیه در شمال کشور در حقیقت یک فرصت مناسب برای کالاهای تولیدی ایرانی است؛ روسیه بازار بسیار بزرگی به شمار می رود و ایران برای برقراری روابط دوجانبه در زمینه صادرات و واردات محصولات کشاورزی و غذایی با این کشور فرصت مناسبی دارد.
خالقی تبار تاکید کرد روند رو به گسترش روابط دو کشور، فضای کنونی در زمینه مبادلات ترکیه و روسیه و همچنین لغو تحریم های ایران، فضای مثبتی برای همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و روسیه فراهم کرده است.
در پی چالش میان آنکارا و مسکو پس از سرنگونی یک فروند هواپیمای روس به دست ترکیه، کرملین مبادلات تجاری با ترکیه را قطع و اعلام کرد بخشی از مواد غذایی را از ایران تامین می کند.
همچنین تحریم های اروپا علیه روسیه به دلیل تنش بر سر اوکراین، فرصت صادرات کالاهای ایرانی به این کشور را افزایش داده است.
مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی «تعیین تسهیلات گمرکی با هدف افزایش تبادلات تجاری دو کشور» را یک ضرورت مهم دانست و اعلام کرد ایجاد کریدور سبز که در سطح مقام های حاکمیتی در حال بررسی است، می تواند به بحث تسهیلات گمرکی دو کشور کمک کند.

** راه اندازی بانک اطلاعات اقتصادی ایران و روسیه
مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی از راه اندازی بانک اطلاعات اقتصادی ایران و روسیه خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی برای کمک به توسعه همکاری ها و گسترش روابط دو کشور در هفته های آینده راه اندازی می شود.
خالقی تبار یکی از مشکل های بازرگانان کشور را نبود اطلاعات کافی در مورد بازار روسیه عنوان کرد و ادامه داد: روسیه بازار پیچیده ای دارد و بازرگانانی که وارد این بازار می شوند باید با نیازها، قوانین و ملاحظات ویژنه تجاری آن کشور آشنا باشند.

** برگزاری سومین همایش کاربردی تجارت ایران و روسیه
مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی درباره برگزاری سومین همایش کاربردی تجارت ایران و روسیه در هشتم اسفندماه گفت: این همایش با هدف حضور یا تثبیت کالای ایران در روسیه شنبه آینده در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.
خالقی تبار نقش و جایگاه ایران در منطقه، ظرفیت های تجاری و صادراتی به روسیه، روش ها و شیوه های کاربردی تجارت دو کشور، ویژگی بازار مصرف و رفتار مصرف کنندگان، بیمه و ضمانت صادرات کالاهای ایران به روسیه، شیوه اعتبارسنجی و شناسایی تولیدکنندگان معتبر دو کشور و... را از محورهای اصلی قابل طرح در این هم اندیشی تجاری دانست.
به گفته وی، همه بازرگانان و تولیدکنندگان محصولات ایرانی می توانند برای آگاهی یابی و نهایی سازی حضور خود در این همایش، به نشانی www.ibtc.ir مراجعه کنندیا با مرکز 8695 تماس بگیرند.
این همایش با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه برگزار می شود.
تحریم های اروپا علیه روسیه و همچنین مناقشات مسکو و آنکارا، فرصت صادرات کالاهای ایرانی به این کشور را افزایش داده است.
کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور آبان ماه امسال در روسیه توافق کردند ارزش روابط اقتصادی تهران و مسکو را از نزدیک به دو میلیارد دلار کنونی به 10 میلیارد دلار در آینده ای نزدیک افزایش دهند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا