مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران خبر داد

افزایش حقوق مربیان فنی و حرفه‌ای از اسفند

افزایش حقوق مربیان فنی و حرفه‌ای از اسفند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از افزایش دریافتی مربیان حق التدریس از این ماه خبر داد و مهمترین برنامه سال آینده این سازمان را کیفیت بخشی به آموزشهای فنی و حرفه ای عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجید تهرانیان امروز در یک نشست خبری درباره وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای و اندک بودن حقوق و دستمزد آنها گفت: مربیان فنی و حرفه ای حقوق و دریافتی مناسبی ندارند در صورتی که هم اکنون مشاغل فنی و نیروهای کار فنی در بازار کار درآمد بالایی دارند لذا با تصمیمات اتخاذ شده از این ماه حقوق مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای افزایش می‌یابد که نسبت به ماههای قبل تفاوت می کند.

به گفته وی حقوق مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای به حداقل حقوق وزارت کار هم نمی‌رسد و کسی با این حقوق اندک نمی‌تواند زندگی کند.

مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران دغدغه اصلی این سازمان را معیشت کارمندان و مربیان آن دانست و افزود: همواره تصور می‌کردم که تنها معلمان آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند ولی از زمان حضورم در سازمان متوجه مشکلات عدیده مربیان فنی و حرفه‌ای شدم لذا با اهتمامی جدی پیگیر مطالبات و حل مشکلات آنها خواهم بود و از حقوق آنها دفاع خواهم کرد.

تهرانیان در ادامه مهمترین برنامه‌های سال آینده این سازمان را کیفیت بخشی به آموزشهای مهارتی، جلوگیری از موازی کاری‌ها و رقابت آموزشگاهها با یکدیگر و گسترش رویکرد غیر دولتی آموزشها عنوان کرد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کیفیت بخشی به آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای است و در صدد هستیم تا به سمت کیفی سازی آموزشها برویم حتی اگر آمار کمّی ما پایین بیاید و معتقدیم که دلیلی ندارد کاری را که مردم از عهده انجام آن بر می‌آیند به دولت بسپاریم.

او در عین حال توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید سرمایه ها را محترم بشماریم و امنیت سرمایه گذاری در کشور را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه دولت نباید با بخش خصوصی رقابت کند، افزود:امروز بسیاری از سرمایه گذاران در کشور سرمایه گذاری می کنند ولی دهها دستگاه دولتی با پشتوانه دولت با آنها رقابت می کنند در چنین شرایطی کدام بخش غیردولتی می تواند در برابر ظرفیت 80 درصدی دولت مقاومت کند؟

به گفته تهرانیان، دولت باید نسبت به کسانی که سرمایه‌های خود را وارد کار و تولید می کنند متعهد باشد و جلوی موازی کاری ها را بگیرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا