وزیر انرژی روسیه خواستار شد؛

توافق مقدماتی بر سر اجرای طرح فریز نفتی تا اول مارس

توافق مقدماتی بر سر اجرای طرح فریز نفتی تا اول مارس

وزیر انرژی روسیه گفت: رایزنی‌های مقدماتی کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت برای اجرای طرح فریز نفتی باید تا اول مارس (۱۱ اسفند ماه) به جمع بندی برسد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گفت: رایزنی های مقدماتی بین کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت برای اجرای طرح فریز نفتی باید تا اول مارس (۱۱ اسفند ماه) به جمع بندی برسد، همچنین این اظهار نظر در حالی است که روسیه به همراه عربستان سعودی به موضع مشترکی راجع به اجرای طرح فریز نفتی در هفته جاری میلادی در قطر رسیدند.

«نواک» به این نکته اشاره کرد، کشورهایی که از این طرح استقبال کردند در حدود ۷۵ درصد از حجم کل صادرات جهانی نفت را به خود اختصاص می دهند و در عمل توافق این کشورها می‌تواند راه گشا برای بهبود وضعیت فعلی بازار نفت باشد.

در هفته جاری میلادی روسیه، عربستان سعودی و ونزوئلا اعلام کردند به شرطی آماده فریز کردن تولید خود بر پایه سطح تولید ماه گذشته میلادی هستند که تولید کنندگان دیگر هم همین موضع را اتخاذ کنند.

در همین حال، وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: مذاکرات در این راستا میان ایران و ونزوئلا در حال انجام است و باید رایزنی هایی با اعضای غیر اوپکی از قبیل مکزیک و نروژ هم صورت گیرد.

«نواک» همچنین گفت: اگر مازاد نفت به بازار عرضه نشود، مازاد جهانی نفت حداقل به ۱.۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند، ضمن اینکه ایران موضع نسبتا سازنده ای را در این باره اتخاذ کرده اما هنوز آمادگی خود را در این باره اعلام نکرده است.

در پایان «نواک» به این نکته اشاره کرد که قیمت نفت ۵۰ دلار در هر بشکه برای مصرف کننده و صادرکننده در بلند مدت مناسب خواهد بود اما به جزییات آن نپرداخت.
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا