معاون ربیعی خبر داد:

53 درصد معتادان شاغل هستند!

53 درصد معتادان شاغل هستند!

معاون وزیر کار با بیان اینکه بیکاری دلیل مهم اعتیاد نیست، گفت: ۵۳ درصد معتادان کشور، شاغل هستند.

کورش پرند با اشاره به موضوع بازتوانی معتادان بهبود یافته از طریق مهارت آموزی توأم با کارآفرینی پرداخت، گفت: در طرح ملی شیوع شناسی مصرف مواد مخدر در سال ۱۳۹۰ در بین جمعیت ۶۴-۱۵ ساله در کشور متأسفانه یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد داریم که از این تعداد ۹۰.۷ درصد مرد و ۹.۳ درصد زن هستند.

معاون وزیر کار اظهارداشت: نکته حائز اهمیت افزایش نرخ معتادان زن است که زنگ خطری برای کشور ما است. بیشترین گروه سنی درگیر با اعتیاد گروه سنی بین ۲۴-۲۰ سال و ۳۹-۳۵ سال هستند. در حال حاضر، مسئله مهم افزایش جمعیت معتادان در گروه سنی ۱۹- ۱۵ سال است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

پرند بیان داشت: نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از مردم تصور می کنند بیکاری علت مهم اعتیاد است اما متأسفانه آمارهای موجود حاکی از آن است که ۵۳ درصد جمعیت معتادان کشور را شاغلان تشکیل می دهند، حتی تعدادی از این افراد دارای شغل دولتی بوده اند.

وی تأکید کرد: مهمت رین عاملی که در معتاد شدن افراد می تواند دخیل باشد پیشنهاد مصرف مواد مخدر از سوی دوستان، بستگان و حتی یکی از افراد خانواده است که فرد برای ارضای حس کنجکاوی و تفریح پاسخ مثبت می دهد.

این مقام مسئول در وزارت کار ادامه داد: در آمار مربوط به معتادان ۶۴-۱۵ سال ۵۵ درصد مصرف مواد مربوط به مصرف تریاک، ۶ درصد مصرف شیشه و ۹ درصد مصرف هروئین است. در گلوگاه هایی که مورد بررسی قرار گرفتند در حوزه زنان آرایشگاه هایی که غیرمجاز و به صورت غیر قانونی کار می کنند یکی از حوزه های آسیب است و همچنین مصرف شیشه برای لاغری عامل دیگر اعتیاد است که البته شیشه باعث لاغری شده اما بافت ها و عضلات بدن را از بین می برد.

پرند افزود: در حوزه آقایان در سالن های بدن سازی و ورزشگاه هایی که غیرمجاز کار می کنند افراد مورد آسیب اعتیاد هستند. آنچه اهمیت دارد موضوع پیشگیری از اعتیاد است که والدین باید به طور جدی به آن توجه کنند.

وی گفت: از نکات مهمی که برادران و خواهران به خصوص دانش آموزان باید توجه کنند، مهارت نه گفتن است. ما باید قدرت نه گفتن را در فرزندانمان ایجاد کنیم. موضوع پیشگیری از اعتیاد به صورت جدی در وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش پیگیری می شود.

معاون وزیر کار از آموزش معتادین بهبود یافته توسط فنی و حرفه ای در کمپ های ماده ۱۵ و ۱۶ خبر داد و بیان داشت: تعدای از مربیان آموزش دیده این سازمان بر اساس استانداردها و منابع آموزشی معتادین بهبود یافته برای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای کمک می کنند.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: بر اساس فرآیند زمانی، معتادین یک پیش اشتغال و پیش آموزش دارند و به این صورت آموزش ها را طی می کنند تا به آموزش کامل برسند و بر اساس مدل جدید (آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در حوزه کارآفرینی) این افراد وارد اشتغال می شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، پرند با اشاره به اینکه متاسفانه خیلی از واحدهای تولیدی به معتادین بهبود یافته کار نمی دهند بیان داشت: بایستی همه به افراد معتاد کمک نمایند تا درمان شوند و همچین به اشتغال آنها توجه جدی داشته باشند.

معاون وزیر کار بیان داشت: هدف اصلی الگوی آموزشی تولید، بازاریابی و فروش که در وزارت تعاون، کار و رفاه به کار گرفته شده این است که کارآفرینان، سرمایه گذاران، بهبودیافته گان، خیرین و نخبگان به عنوان پشتیبان عمل نمایند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا