شناسایی ۷۰۰ اندیس سنگ آهن در ایران

شناسایی ۷۰۰ اندیس سنگ آهن در ایران

۷۰۰ اندیس سنگ آهن در ایران شناسایی شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی مطالعات میدانی صورت گرفته از سوی یک شرکت ایرانی اندیس های شناسایی شده سنگ آهن در ایران بالغ بر ۷۰۰ مورد بوده است.

این گزارش می افزاید، اندیس های شناسایی شده نیاز به اکتشاف مقدماتی و تکمیلی دارد که در صورت حصول نتیجه تبدیل به معدن قابل استخراج شود.

گفتنی است، برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد حداقل نیاز به ۱۲۰ میلیون تن سنگ آهن فراوری شده داریم در صورتیکه تولید سنگ آهن کشور از سوی دولت و بخش خصوصی حدود ۴۰ میلیون تن است که تا ۱۲۰ میلیون تن فاصله زیادی وجود دارد.

بنابراین با شناسایی ۷۰۰ اندیس سنگ آهن نشانه های امید برای اکتشافات جدید و افزایش ظرفیت وجود دارد.

در حال حاضر عمده ذخایر احتمالی سنگ آهن ایران به ترتیب در گل گهر به میزان یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تن، سنگان به میزان یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تن، چادرملو به میزان ۳۴۲ میلیون تن و چغارت به میزان ۱۱۰ میلیون تن قرار دارد. میزان ذخایر احتمالی سنگ آهن ایران در سایر مناطق نیز بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن برآورد می شود.

همچنین از نظر ذخایر قطعی گل گهر با یک میلیارد تن در صدر قرار داشته و سنگان با ۸۵۰ میلیون تن، چادرملو با ۲۹۵ میلیون تن و چغارت نیز با ۶۰ میلیون تن رده های بعدی را به خود اختصاص داده اند. سایر ذخایر قطعی سنگ آهن نیز بالغ بر ۳۸۰ میلیون تخمین زده می شود.

میزان ذخایر احتمالی و قطعی سنگ آهن ایران براساس مناطق جغرافیایی به شرح زیر قابل تفکیک است:

منبع : معدن ۲۴

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا